Warianty tytułu
Haushaltskonsumtionsdienste in den Bedingungen des Überganges zur Marktwirtschaft
Services in the Consumption of Households under Conditions of Shifting towards the Market Economy
Języki publikacji
Abstrakty
Problem oceny poziomu i struktury konsumpcji usług nie należy do łatwych z wielu powodów. W teorii ekonomii socjalizmu był to zawsze problem drugorzędny jeśli w ogóle był przedmiotem zainteresowania. Orientacja industrialna przesądziła o priorytetach produkcyjnych o wątpliwym znaczeniu dla rozwoju, bowiem realizowano je nie zachowując zasady komplementarności ze sferą infrastrukturalną, a tym bardziej nie wiążąc ich z konsumpcją. Drugorzędne traktowanie tzw. usług niematerialnych opóźniało ich rozwój i hamowało tym samym Innowacyjny wpływ na procesy czysto produkcyjne. W konsekwencji ani pierwsze, ani drugie procesy nie przebiegały prawidłowo. Skutki tego są nader wyraziste zarówno w produkcji, jak i w konsumpcji. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
51--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Enis B., Roering R., Service marketing different products, similar strategy. W: J.H. Donelly, W.R. George: Marketing of services. Chicago 1981.
- Fourastie J., La Grand Expoir du XX Siecle. Presses Univ de France, Paris 1958.
- Kłeczek R., Problematyka usług a współczesne problemy gospodarcze. Wrocław 1990.
- Muszyńska W., Dochody-ceny-spożycie. Życie Gospodarcze 1990, nr 10.
- Olearnik J., Konsumpcja usług w Polsce. Diagnoza-modelowanie-kształtowanie. AE, Katowice 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171621048