Warianty tytułu
Potential economic effects of the higher speed limit on roads in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono symulację przewidywanych zmian w liczbie wypadków drogowych i liczbie ofiar wypadków w Polsce na skutek podwyższenia od 1 stycznia 2011 r. limitu prędkości na autostradach i drogach ekspresowych. Szacunkom tym przypisano odpowiednie koszty, które wypadki drogowe generują dla zakładów ubezpieczeń i gospodarki jako całości. Większość obliczeń została wykonana w oparciu o oficjalne statystyki UE.(abstrakt oryginalny)
The study presents a simulation of the expected changes in road accident and road accident casualty numbers in Poland as a result of increasing the speed limit on motorways and express roads as of 1 January 2011. The estimates are accompanied by respective costs which the road accidents generate for insurance companies and the economy as a whole. Most of the calculations have been based on official EU statistics.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- Annual Statistical Report 2007, European Road Safety Observatory, 2007 (www.erso.eu), (28.01.2011).
- Bickel P., HAETACO deliverable 5. Proposal for harmonized guidelines. EU-project developing harmonized European approaches for transport costing and project assessment, Institut fur Energiewissenschaft und Rationelle Energieanwendung, Stuttgart 2006.
- Grundy Ch., Steinbach R., Edwards P., Green J., Armstrong B., Wilkinson P., Effect of 20 mph traffic speed zones on road injuries in London, 1986-2006: controlled interrupted time series analysis, "British Medical Journal" 2009; 339:b4469.
- Nilsson G., "Traffic Safety Dimensions and the Power Model to Describe the Effect of Speed on Safety", Lund Institute of Technology and Society, Traffic Engineering, 2004.
- SafetyNet, Cost-benefit analysis, European Commission, Directorate-General Transport and Energy 2009.
- Speeding, European Road Safety Observatory, January 2007 (www.erso.eu), (02.02.2011).
- Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2008 roku, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Druk Sejmowy 2155; 01.07.2009.
- Taylor M.C., Lynam D.A., Baruya A., The effects of drivers' speed on the frequency of road accidents, Transport Research Laboratory Report no. 421, 2000.
- Ubezpieczenia komunikacyjne w latach 2005-2009, Komisja Nadzoru Finansowego i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, 2010.
- Wypadki drogowe w Polsce w 2009, Komenda Główna Policji, 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171621232