PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr specjalny (wrzesień-październik) t. 1 Perspektywy rozwoju marketingu : teoria, pomiar, zarządzanie, dydaktyka | 402--410
Tytuł artykułu

Sytuacja konkurencyjna w perspektywie usługodawców - wytyczne dla pozycjonowania na rynku usług niepublicznych placówek oświatowych

Warianty tytułu
Competition in the Perspective of Service Providers: Positioning Guidelines for Non-Public Schools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem autorek niniejszego opracowania jest identyfikacja sposobu postrzegania konkurencji przez zarządzających szkołami niepublicznymi. Realizacja celu opracowania została oparta na wykorzystaniu wyników badania jakościowego. Wyniki badania, pokazując zróżnicowanie sposobów postrzegania konkurencji przez kadrę zarządzającą szkołami, stanowią jednocześnie podstawę do sformułowania wniosków na temat możliwości skutecznego pozycjonowania usług tych szkół. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study is to identify the perception of competitive landscape by managers of non-public schools. Results of the qualitative study indicate that the perception is not homogenous and can be of value to schools trying to position themselves more effectively. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Attia S.T., Hooley G., The role of resources in achieving target competitive positions, "Journal of Strategie Marketing" 2007, No. 2.
  • Blankson C, Kalafatis S.P., The Development and Validation of a Scale Measuring Consumer/Customer-Derived Generic Typology of Positioning Strategies, "Journal of Marketing Management" 2004, No. 1.
  • Czarniawska, B., Narratives in social science research, SAGE, London 2004.
  • Deshpande R., Gatignon H., Competitive Analysis, "Marketing Letters" 1999, No. 3.
  • Garbarski L., Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.
  • Hopkinson G., Hogg M. K., Stories: how they are used andproduced in market(ing) research (w:) Belk R.W. (ed.), Handbook of Qualitative Research Methods in Marketing, Edward Elgar, Northampton 2006.
  • Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • Kwiatkowski P.W., Etnograficzne badania marketingowe, (w:) Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe w praktyce. Od teorii do praktyki, GWP, Gdańsk 2007.
  • Krzyżanowska M., Zachowania konkurentów, (w:) Garbarski L. (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.
  • Montgomery D.B., Moore M.C., Urbany J.E., Reasoning About Competitive Reactions: Evidence from Executives, "Marketing Science" 2005, No. 1.
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, tekst jednolity Dz. U. 2004, Nr 256, poz. 2572, z późniejszymi zmianami.
  • http://www.niepublicznaoswiata.pl
  • http://www.sto.org.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171631934

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.