Warianty tytułu
Propagating the Market Value of Quality in Polish Enterprises as a Tool Facilitating the Advantage Over Competition
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy przedstawiono idee jakości, zarządzania jakością, kompleksowego zarządzania jakością jako instrumentu odpowiadającego za konkurencyjność przedsiębiorstw. Ukazano w jaki sposób upowszechniana jest problematyka jakości w Polsce i zaprezentowano w sposób syntetyczny propagatorów jakości. (abstrakt oryginalny)
The thesis illustrates the concept of quality, quality management complex managing of quality as a tool being responsible for competitiveness of enterprises. It has been presented how the issue of quality is promoted in Poland and envisaged in a way propagating quality concise. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
44--56
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim
Bibliografia
- [1] Boyer E, Are Japanese Managers Biased Against Americans? Fortune 1986, nr 5.
- [2] Gutiérrez L. J., Tomayo I. T., Molina V. B., Quality management initiatives in Europe: An empirical analysis according to their structural elements, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 21, 6/2010.
- [3] Haffer R, Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2003.
- [4] Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2008.
- [5] Hongvi N., ZhaoY., The empirical relationship between quality management and the speed of new product development, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 21, 4/2010.
- [6] Karapetrovic S., Fa M. C., Saizarbitoria I. H., What happened to the ISO 9000 lustre? Total Quality Management & Business Excellence, vol. 21, 3/2010.
- [7] Kati T., Kaisu P., Jaana S., The Power of TQM: analysis of its effects on profitability productivity and customer satisfaction, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 21, 2/2010.
- [8] Marimon F., Heras I., Casadesus M., ISO 9000 and ISO 14000 standards: A projection model for the decline phase, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 20, 1/2009.
- [9] Pikle J., Barnes R., TQM in Action, London 1996.
- [10] Sampaio P., Saraiva P., Rodrigues A. G., An analysis of ISO 9000 in the word and the European Union, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 20,12/2009.
- [11] Santos-Vijande M. L., Alvarez-Gonzalez L. I., TQM's contribution to marketing implementation and firm's competitiveness, Total Quality Management & Business Excellence, vol. 20, 2/2009.
- [12] Starczewska-Krzysztoszek M., Ranking Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce "Kamerton Innowacyjności 2008" PKPP Lewiatan, BRE Bank, Warszawa 2008.
- [13] Waters D., Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2001.
- [14] Young S., Etyczny Kapitalizm, Wyd. METAmorfoza, Wrocław 2005.
- [15] http://www.parp.gov.pl/index/more/11458.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632412