Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Recenzowana książka stanowi przejrzyste i uporządkowane kompendium wiedzy z obszaru procesu gromadzenia oraz analizy danych, realizowanego w nurcie badań jakościowych, sprzyjających rozwojowi humanistycznego podejścia badacza do podmiotu badania. Adresatem opracowania, jak przytaczają autorki we wstępie, są badacze zajmujący się jakościowym poznawaniem rzeczywistości pedagogicznej, zwłaszcza zaś studenci i nauczyciele, którym rozwój umiejętności badawczych powinien towarzyszyć nieustannie i umożliwiać niezwykle dokładne poznanie otaczającej rzeczywistości, co jednocześnie istotnie sprzyja rozwojowi humanistycznego podejścia w relacjach zachodzących w środowisku edukacyjno- -wychowawczym. Opracowanie wprowadza młodych badaczy w przestrzeń metodologiczną tworzoną przez strategię metodologii humanistycznej i kreowaną przez walory humanistycznych paradygmatów, takich jak paradygmat synergiczno-artycypacyjny oraz podmiotowo-partycypacyjny, zapraszając do poruszania się w jej obszarze przez bliższe przyjrzenie się takim metodom badawczym, jak: badania fokusowe, studium przypadku, autoetnografi a oraz badania w działaniu.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Skierniewicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632592