Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W rozumieniu nauk o zarządzaniu istnienie administracji publicznej opiera się na pewnej racjonalności. Nie jest ona jednak wynikiem rachunku ekonomicznego, jak w przypadku przedsiębiorstw i podmiotów gospodarczych, ale efektem dążenia państwa do realizacji określonego interesu publicznego. Administracja publiczna rozumiana jest więc jako organizacja, przeznaczona do zarządzania i osiągania celów w sprawach publicznych i stanowi organizatorską działalność państwa. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
43--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
- Bendix, R. (1975) Max Weber. Portret uczonego, Warszawa.
- Bolesta-Kukułka, K. (1995) Świat organizacji, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, Koźmiński, A K., Piotrowski, W. (red.), Warszawa.
- Goldsmith, A.A. (1997) Private-sector experience with strategic: cautionary talcs for public. International Review of Public Science, Vol. 63, No. l , s. 25-40.
- Ho, S-J. K., Chan, Y-C. L. (2002) Performance Measurement and the Implementation of Balanced Scorecards in Municipal Governments. The Journal of Government Financial Management, Vol. 51, No. 4, s. 8-19.
- Hood, C. (1991) A Public Administration for AII Seasons ?. Public Administration, Vol. 69, No. 1, s. 3-19.
- Hughes, O. (1998) New Public Management, w: The International Encyclopedia of Public Policy and Administration, Shafritz, J. (red.), s. 1489-1490.
- Izdebski, H. (1993) Współczesne modele administracji publicznej, Warszawa.
- Izdebski, H. (2001) Historia administracji, Warszawa.
- Jakubowska, A. (2006) Zrównoważona Karta Wyników usprawnia zarządzanie. Gazeta Samorządu i Administracji, nr 1 (201), s. 23-25.
- Johnsen, Å. (2001) Balanced scorecard: theoretical perspectives and public management implications. Managerial AuditingJournal, No. 6 (16), s. 319-330.
- Johnson, H.T., Kaplan, R.S. (1987) Relevance Lost: The rise and fall of management accounting, Boston.
- Kania, R, Kowalski, M., Lubliński M. (2007) Metoda optymalizacji wykorzystania reguł prawnych na przykładzie Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej TBS sp z o.o. Płock (maszynopis w archiwum WSPIZ im. Koźmińskiego).
- Kaplan, R. S., Norton, D. P. (1992) The balaneed scorecard: the driver perfortnance. Harvard Business Review, Vol. 74, No. 1, s. 71-79.
- Kaplan, R. S., Norton, D. P.(1993) Putting the balanced scorecard to work. Harvard Business Review Vol. 71, No. l, s. 134-147.
- Kaplan, R. S., Norton, D. P. (1996a) Using the balanced scorecard as a strategic management system. Harvard Business Review, Vol. 74, No. 1, s. 75-85
- Kaplan, R. S., Norton, D. P. (1996b) The Balanced scorecard. Translating strategy into action, Boston.
- Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2007) Zr6wnowaiona Karta Wynik6w, Warszawa.
- Kożuch, B. (2004) Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Warszawa.
- MacIntyre, A. (1988) Whose Justice? , Which Rationality? , Notre Dame.
- March, J.G., Olsen, J.P. (2005) Instytucje. Organizacyjne podstawy polityki, Warszawa.
- Micklethwait J., Wooldrigde (2001) Szamani zarządzania, Poznań.
- Piotrowski, S.J., Rosenbloom, D.H. (2002) Nonmission-Based Values In Results-Oriented Public Management: The case oh Freedom of Information. Public Administration Review, Vol. 62, No. 6, s. 643-657.
- Pollit, C. (1988) Bringing consumer into performance measurement : concept, consequences and constrains. Policy and Politics, Vol. 16, No. 2, s. 77-87
- Smith, P., (1995) On the unintended consequences of publishing performance data in the public sector. International Journal of Public Administration, VoJ 18, No, 2/3, s. 277-310,
- Terry, L., (1998) Administrative Leadership, Neo-Managerialism and the Public Management Movement. Public Administration Review, Vol, 58, No. 3, s. 194-200,
- Von Mises, L. (1998) Biurokracja, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632670