Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Recenzowana ksiażka pt. Transformative Creativity in Teacher Formation: A Pedagogical Approach ma na celu przedstawienie jakościowej formacji nauczyciela z pedagogicznego punktu widzenia. Jak pisze Autorka, główny problem badawczy opracowania zawiera się w pytaniu: W jaki sposób kreatywność transformacyjna może mieć wpływ na formację nauczyciela wynikającą z podejścia pedagogicznego? Odpowiedź nie jest ani prosta, ani jednoznaczna, wymaga analizy teoriopoznawczej, obejmującej między innymi aspekty antropologiczne, aksjologiczne, pedagogiczne, psychologiczne, metodologiczne i dydaktyczne. Zapewne właśnie dlatego na strukturę opracowania składa się pięć rozdziałów, wzajemnie się ze sobą przenikających i stanowiących dopełniającą się całość. Rozdział pierwszy, The anthropological-axiological-pedagogical fundamentals of teacher formation, Autorka poświęciła na rozważania antropologiczno-aksjologiczno- pedagogiczne podstawy formacji nauczycieli, przywołując punkt widzenia S. Kunowskiego na temat rozwoju człowieka, obejmujący warstwy rozwojowe (biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe i duchowe) stanowiące daną osobę(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora w Pułtusku
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171632794