Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Popularyzacja narzędzi ADR w biznesie jest szeroko zakrojonym procesem, który wykształcił się de facto pod wpływem doświadczeń rynkowych, związanych przede wszystkim z kosztami dochodzenia odszkodowań z tytułu niewykonania zawiązanych postanowień umownych, bądź też zaległych roszczeń kontraktowych. Impuls sprowadzony z zagranicznej praktyki państw common law, został wchłonięty przez potentatów rynkowych, którzy zdając sobie sprawę z kapitału inwestowanego w obsługę prawną oraz koszty dochodzenia roszczeń, zdecydowali się wprowadzić bardziej elastyczne, może mniej Pewne, lecz zdecydowanie tańsze środki mediacyjne. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
47--55
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of the West of Scotland, United Kingdom
Bibliografia
- Birke, R. , Teitz, L. (2002) Mediation in 2001: The Path that Brought America to Uniform Laws and Mediation in Cyberspace. American Journal of Comparative Law, No. 181.
- Goldsmith, J. L. (1998) Against Cyberanarchy. University of Chicago Law Review.
- Johnson, D., Post, D. (1996) Law and Borders: The Rise of Law in Cyberspace. Stanford Law Review, No. 1367.
- Katsh, E. , Rifkin, J. (2001) Online Dispute Resolution: Resolving Disputes in Cyberspace. San Francisco: Jossey-Bass.
- Katsh, E. , Rifkin, J. and Gaitenby, A. (2000) E-Commerce, E-Disputes, and E-Dispute Resolution: the Shadow of "eBay Law". Ohio StateJournal ofDispute Resolution, No. 705.
- Kressel, K. (1997) Practice-Relevant Research in Mediation: Toward a Reflective Research Paradigm. Negotiation Journal, p. 143-160.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171634918