Warianty tytułu
From the Editor
Języki publikacji
Abstrakty
Obecne wydanie dwumiesięcznika "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" poświęcono ważnej, aczkolwiek rzadko podejmowanej, tematyce partnerstwa strategicznego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi (Human Resources - HR). O jego znaczeniu od ponad 20 lat pisze profesor Dave Urlich, popularyzując model HR partnerstwa biznesowego (Human Resources Business Partnering Model). Ostatnie wyzwania, z jakimi przyszło się zmierzyć pracodawcom, związane zwłaszcza z pandemią COVID-19, pozwoliły dostrzec konieczność takiego podejścia i znacząco przyspieszyły transformację funkcji personalnej w Polsce. Odpowiadając zatem na pojawiające się potrzeby dzisiejszych organizacji, podjęto na łamach czasopisma dyskusję dotyczącą tego, jak rozumieć i w jaki sposób kształtować strategiczne partnerstwo w obszarze HR. Zamieszczone artykuły definiują pojęcie HR partnerstwa biznesowego i pokazują zmiany w postrzeganiu roli HR na bazie zaproponowanego modelu HR biznes partnera (HRBP) (Urlich, 1997). W artykułach można znaleźć podpowiedź, jak kreować partnerstwo strategiczne w HR, zwiększając efektywność podejmowanych działań i tworząc wartość dodaną dla najważniejszych interesariuszy organizacji. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171640197