Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Selected Topics in the Practice of Teaching Intercultural Communication between Austrians and Poles
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł skupia się na opisie praktyki nauczania studentów komunikacji interkulturowej i prezentuje kilka tematów, które okazały się najbardziej trafne w zajęciach dydaktycznych z tego przedmiotu. Autor opisuje własne doświadczenia w przekazywaniu studentom swojej wiedzy o Austrii, o istniejących różnicach interkulturowych pomiędzy Austrią i Polską, jak również teorii komunikacji interkulturowej dla germanistów. Jest Austriakiem i od października 2003 r. pracuje w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego na etacie lektora. (fragment tekstu)
The paper concentrates on the description of the practice of teaching students Intercultural Communication and presents a number of subjects which turned out to be the most successful. The author describes his own experiences in conveying his knowledge about Austria, existing intercultural differences between Austria and Poland, as well as theory of Intercultural Communication to students of German Philology. (original abstract)
Rocznik
Strony
223--232
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
- Gęba P., Realioznawstwo w nauczaniu języka niemieckiego, [w:] Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. W.T. Miodunko, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków 2004.
- Heringer H.J., Interkulturelle Kommunikation, Franke Verlag, Tübingen 2004.
- Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, red. W.T. Miodunko, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171640317