Warianty tytułu
Creating the Image of the City Using Marketing Mix Tools - the Example of the City of Lublin
Języki publikacji
Abstrakty
Narzędzia marketingowe są wykorzystywane z powodzeniem w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest promocja miasta lub danego regionu. Wszystkie działania mające na celu poznanie potrzeb mieszkańców, wprowadzenie zmian, które pozwoliłyby je zaspokoić, a także zwiększenie popularności danego regionu można nazwać marketingiem terytorialnym. Artykuł ma na celu ukazanie kierunków rozwoju miasta poprzez analizę zmian, jakie zaszły w nim w ostatnich latach przy uwzględnieniu najważniejszych sposobów promocji Lublina. (abstrakt oryginalny)
Marketing tools are used successfully in many areas. One of them is the promotion of a city or a given region. All activities aimed at learning about the needs of residents, introducing changes that would meet them, and increasing the popularity of a given region can be called territorial marketing. This article aims to show the directions of the city's development by analyzing the changes that have occurred in recent years, taking into account the most important ways of promoting Lublin. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
121--130
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- Chrząścik M. (2012), Teoretyczne ujęcie promocji w aspekcie koncepcji marketingu terytorialnego, "Administracja i Zarządzanie", nr 9.
- Florek M. (2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
- Gnat A. (2015), Rola mieszkańców w komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie gminy Tarnowo Podgórne, "Handel Wewnętrzny", nr 4(357).
- Lublin. Miasto inspiracji, Urząd Miasta Lublin, https://lublin.eu [dostęp: 5.03.2021].
- Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
- Szajc S., Żyśko R. (2012), Strategia rozwoju Lublina na lata 2013-2020, https:// lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/mieszkancy/edukacja/dla_studenta/miejski_program_stypendialny_2019-2020/strategia_rozwoju_lublina_2013-2020.pdf [dostęp: 9.12.2021].
- Szromnik A. (1997), Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
- Szromnik A. (2015), Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, edu-Libri, Kraków.
- Wodyński W. (2007), Strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw przemysłowych, "Współczesna Ekonomia", z. 1, nr 3.
- Wyrwisz J. (2015), City placement w promocji Lublina, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171641975