Warianty tytułu
Information Technology and Competitive Advantage in Range of Cost and Differentiation
Języki publikacji
Abstrakty
Budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej - w warunkach zmiennego charakteru otoczenia, staje się dla przedsiębiorstw największym wyzwaniem. Poszukiwanie źródeł tej przewagi powinno iść w kierunku wykorzystania technologii informacyjnej. Wynika to z jej wieloaspektowego wpływu na kształtowanie czynników determinujących koszty i wyróżnienie działań wartościowych w łańcuchu wartości firmy. W artykule dokonano przeglądu form oddziaływania technologii informacyjnej na te właśnie czynniki. (abstrakt oryginalny)
In conditions of variable characters of environment, creation of sustainable competitive advantage, become of biggest challenge for enterprises. It is obliged to go in direction of use of information technology as source of these advantage. It results from its multiaspect influence on forming of factors, which determine cost and differentiation of valuable operation in chain of value of enterprise. It perform review of form of interaction of information technology in article on these factors exactly. (original abstract)
Rocznik
Strony
139--150
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- [1] Mroczko F., Stańkowska M., Technologie informacyjne w przedsiębiorstwie - korzyści i zagrożenia, [w:] Jagoda H., Lichtarski J. (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - celowość, skuteczność, efektywność, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
- [2] Mroczko F., Stańkowska M., Informatyczne uwarunkowania wdrażania koncepcji zarządzania wiedzą, [w:] Czerwińskiej M. (red.), Zarządzanie kapitałem intelektualnym. Istota, pomiar i instrumenty wdrażania, Wyd. Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
- [3] Obłój K., Informatyka i Czerwona Królowa, "Rzeczpospolita", 2004, nr 121.
- [4] Porter M. E., Porter o konkurencyjności, PWE, Warszawa 2001.
- [5] Porter M. E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006.
- [6] Świtalski P., Wykorzystanie nowych technologii w utrzymaniu systemu zarządzania jakością, [w:] Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań w procesie zarządzania, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2005.
- [7] Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999.
- [8] Szymura-Tyc M., Zarządzanie przez wartość dla klienta - budowa wartości firmy, www.zti.com.pl/instytuty/pp/referaty (20.12.2007).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171643529