Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Bardzo ważnym rytuałem w prawie każdym społeczeństwie jest dawanie i otrzymywanie prezentów. Poprzez obdarowywanie prezentami ludzie budują wzajemne relacje. Więzy zaufania, wiary i zależności towarzyszą nam przez całe życie. Prezenty mogą tworzyć i utrzymywać: hierarchie statusu, podkreślać wyjątkowość pewnych sytuacji, wpływać na socjalizację dzieci poprzez wprowadzanie ich w społeczne role. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
40--43
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aktualne problemy i wydarzenia, (151) CBOS 2002.
- R. W. Belk, Gift giving behavior, "Research Marketing", vol. 2 1979.
- J. Carrier, The gift in Theoty and Practise in Melanesia, "Ethnology" nr 31/1992.
- Caron and S. Ward, Gift decisions by kids and parents. "Journal of Advertising Research", 15/1975.
- M. Godelier, Das Raetsel der Gabe, C. H. Beck, Muenchen 1999.
- Z. Gloger, Encyklopedia Staropolska, t. 1 PWN Warszawa 1969, s.301
- G. Homans, Elementarformen sozialen Verhaltens, Koeln, 1968.
- R. Kerton, An Economic Analysis of the Extended Family in the West Indies, "Journal of evelopmental Studies", Vol. 9, (July) 1971 .
- J. Komorowska , Świąteczne zwyczaje domowe w wielkim mieście: studium na przykładzie Warszawy PWN, Warszawa 1984.
- Mauss, Die Gabe, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1954.
- J. C. Mowen, Consumer Behavior, Macmillan, NY 1993.
- C. Otnes, T. Lowrey, Y. Kim, Gift Selection for Easy and Difficult Recipients: A social Roles Interpretation, "Journal of Consumer Research" vol. 20 1993,
- C. W. Sherif, S. Muzafer, R. E. Nebergall (1965), Attitude and Attitude Change: The Social Judgement-lnvolvement Approach, Philadelphia: W. B. Saunders Company 1965.
- D. B. Wooten, Anxiety in gift giving, "JCR" Vol. 27, June 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171648114