Czasopismo
2022
|
Nagie przedsiębiorstwa.O narcyzmie organizacyjnym
|
138--154
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem poznawczym rozdziału jest identyfikacja przejawów narcyzmu występujących w profilach użytkowników portalu społecznościowego Li-kedIn w zawodzie księgowego, prawnika i grafika. W opracowaniu postawiono następujące pytania badawcze: • W której części profilu użytkownika portalu LinkedIn najczęściej umieszczane są określenia o znamionach narcyzmu? • Jakie określenia mające znamiona narcyzmu występują w profilach użytkowników? • W którym z badanych zawodów (księgowy, prawnik, grafik) występuje najwięcej/najmniej określeń o znamionach narcyzmu? • Kto częściej używa określeń mających znamiona narcyzmu - kobiety czy mężczyźni? • Czy więcej określeń o znamionach narcyzmu pojawia się w profilach osób z krótkim/długim doświadczeniem zawodowym? Do osiągnięcia postawionych celów i weryfikacji sformułowanych pytań badawczych wykorzystano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury przedmiotu, analizę informacji zawartych na portalu społecznościowym LinkedIn (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
138--154
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Andreassen C.S., Pallesen S., Griffiths M.D. (2016), The Relationship between Addictive Use of Social Media, Narcissism, and Selfesteem: Findings from a Large National Survey, s. 252-262, https://irep.ntu.ac.uk/id/eprint/27358/1/PubSub5118_ Griffiths.pdf.
- Basu A. (2021), Effect of Personal Branding Efforts on Job Prospects of a LinkedIn User, "IT in Industry", Vol. 9(2), s. 323-332.
- Dryll T. (2012), Zaufanie jako element zarządzania marką, s. 43-53, http://jmf.wzr.pl/ pim/2012_2_2_3.pdf (dostęp: 5.01.2022).
- Dutko M. (2014), Efekt tygrysa - puść swoją osobistą markę w ruch, AkademiaInternetu.pl, Florencja-Wrocław.
- Jezierska-Geburczyk D. (2020), Zawodowy obraz siebie a obraz współczesnego narcyzmu. Rozwój zagadnienia vocational selfconcept jako inspiracja do rozważań nad kulturą narcystyczną i jej krytyką, "Kultura Współczesna", vol. 1(108), s. 168-182.
- Lepsza S., Makowski Ł. (2019), Analysis of Selected Social Media in Creating a Personal Brand, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu", t. 85(2), s. 101-114.
- Niedźwiedziński M., Klepacz H., Szymańska K. (2016), Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych, "Marketing i Zarządzanie", nr 4(45), s. 339-349.
- Paliszkiewicz J. (2018), Kreowanie w mediach społecznościowych wizerunku kandydata do pracy na przykładzie portalu LinkedIn, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Projektowanie i Analiza Komunikacji w Organizacji", nr 5(124), s. 79-91.
- Peters T. (1997), Marka wybrała Ciebie, "Fast Company", numer sierpień/wrzesień, https://www.fastcompany.com/28905/brand-called-you (dostęp: 28.12.2021).
- Pourbaix de P. (2009), Portale społecznościowe a branding personalny, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznania", nr 209, s. 137-149.
- Puła M. (2018), Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych, "Edukacja - Technika - Informatyka", nr 4/26/2018, s. 102-106.
- Rampersad H. K. (2010), Ty - marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, Helion, Gliwice.
- Strawińska A.B. (2017), Historia i definicja terminu personal branding. Zarys problematyki, Wydawnictwo Prymat, Białystok, s. 365-386.
- Szpunar M. (2016), Kultura cyfrowego narcyzmu, Wydawnictwo AGH, Kraków.
- Tylikowska A. (2015), Narcyzm a Internet: analiza przyczyn "narcystycznej epidemii" w świetle teorii Dynamiki Spiralnej [w:] M. Wysocka-Pleczyk, B. Gulla (red.), Człowiek zalogowany, t. 4, Kraków, s. 156-167.
- Walczak-Skałecka A. (2018), Granice pojęcia "marka osobista", Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 269-286.
- Wójcik-Jurkiewicz M. (2011), Kapitał intelektualny w teorii i praktyce rachunkowości, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 668, s. 321-329.
- [www 1] https://www.affde.com/pl/linkedin-stats-1.html (dostęp: 28.12.2021).
- [www 2] https://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-we-wrzesniu-2020/ (dostęp: 15.01. 2022).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171649358