Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejszy rozdział ma na celu zapełnienie luki badawczej dotyczącej braku porównania publicznego transportu zbiorowego oferowanego w różnych miejscach. W rozdziale tym postanowiono dobrać kilka czynników, które pozwolą na stworzenie rankingu województw w Polsce pod kątem stopnia rozwoju komunikacji zbiorowej. Wzięto pod uwagę czynniki, które mogą mieć znaczenie w porównywaniu tak dużych oraz zróżnicowanych obszarów zarówno pod względem powierzchni, zamieszkujących je osób, jak i stopnia koncentracji ludności. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
112--124
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Fajczak-Kowalska A., Ziemiński P., Rudowska P. (2017), Zrównoważony transport publiczny jako podstawa logistyki miejskiej przyjaznej społeczeństwu, "Gospodarka w Praktyce i Teorii", Vol. 46(1), s. 27-43.
- Friman M., Lättman K., Olsson L.E. (2020), Public Transport Quality, Safety, and Perceived Accessibility, "Sustainability", Vol. 12(9), 3563, s. 1-14.
- Gostkowska-Dźwig S., Mrozik M. (2017), Determinanty rozwoju jakości sektora usług transportu miejskiego w Częstochowie w aspekcie mobilności jej mieszkańców, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie", nr 26, s. 158-166.
- Kauf S., Szołtysek J., Wieczorek I. (2018), Transport zbiorowy w zaspokajaniu mobilności mieszkańców miast. Doświadczenia JST, Wydawnictwo Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, Łódź, s. 22-23.
- Kiciński M., Merkisz-Guranowska A. (2017), Wpływ polityki transportowej miasta na zmniejszanie zatłoczenia na przykładzie Środy Wielkopolskiej, "Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej", z. 117, s. 119-128.
- Komsta H., Droździel P., Opielak M. (2019), Rola miejskiego transportu publicznego w kreowaniu mobilności mieszkańców, "Autobusy", nr 1-2, s. 393-397.
- Konopka M., Kozerska M. (2017), Współczesne strategie zrównoważonego transportu miejskiego na przykładzie miasta stołecznego Warszawy, "Autobusy", nr 6, s. 1705-1708.
- Koszel M., Bartkowiak P. (2018), Taksonomiczna miara zrównoważonego rozwoju obszarów metropolitalnych w Polsce, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie", nr 3(975), s. 83-100.
- Koźlak A. (2012), Transport jako czynnik rozwoju regionalnego, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 244, Problemy rozwoju regionalnego, s. 425-434.
- Krakowiak-Bal A. (2005), Wykorzystanie wybranych miar syntetycznych do budowy miary rozwoju infrastruktury technicznej, "Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich", nr 3, s. 71-82.
- Łogwiniuk K. (2011), Zastosowanie metod taksonomicznych w analizie porównawczej dostępu do infrastruktury ICT przez młodzież szkolną w Polsce, "Economy and Management", nr 1, s. 7-23.
- Panek T. (2009), Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
- Tomaszyk M. (2016), Przykłady działań polskich i niemieckich organizatorów publicznego transportu zbiorowego na rzecz partycypacji mieszkańców miast w bieżącym koordynowaniu i zarządzaniu siecią transportu miejskiego, "Przegląd Politologiczny", nr 4, s. 207-228.
- Tomaszyk M. (2017), Wybrane elementy polityki jakości komunikacji publicznej w aglomeracji poznańskiej na przykładzie standardów zarządu transportu miejskiego w Poznaniu, "Polityka i Społeczeństwo", nr 3(15), s. 32-56.
- Wyszomirski O. (2017), Zrównoważony rozwój transportu w miastach a jakość życia, "Transport Miejski i Regionalny", nr 12, s. 27-32.
- Zeliaś A., red. (2000), Taksonomiczna analiza przestrzennego zróżnicowania poziomu życia w Polsce w ujęciu dynamicznym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
- [www 1] https://stat.gov.pl (dostęp: 11.03.2022).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171650170