Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Nastroje gospodarstw domowych w drugim kwartale kolejny raz uległy poprawie. Wartość wskaźnika kondycji gospodarstw domowych (IRGKGD) wzrosła o 10,6 pkt do wysokości -17,7 pkt. Od początku roku wskaźnik zyskał już 20 pkt, pozostaje jednak na poziomie niższym niż przed kryzysem COVID-19 (-9,6 pkt w I kwartale 2020 r.). Wzrosły wartości wszystkich sald składowych IRGKGD. (fragment tekstu)
Consumer confidence in the 2nd quarter of 2021 substantially improved. The IRG SGH consumer confidence indicator (CSI) increased quarterly by 10.5 pts to -17.7 pts. It is 32.5 up from the respective last year figure, however, it remains lower than the pre-COVID-19-crisis levels (by ca. 10 pts). All components of the indicator grew. Consumers expect their financial situation, saving capacity and general economic situation in the country to improve (the respective survey balances rose by 3.4, 1.8 and 14.1 pts). They are also less anxious about losing their jobs (the balance declined by 2.8 pts). It is worth noting that the recovery of confidence is taking place in conditions of high inflation rates. The survey balance of current costs of living increased for the third quarter in a row: 59% of the respondents claimed that prices had got much higher.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171650614