Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Method of Conducting Practical Classes at Dedicated Laboratory Positions During E-Learning
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule odniesiono się do tematyki zdalnego nauczania (e- learningu) i przygotowano stanowisko laboratoryjne dla studentów w ramach nauczania zdalnego. Ważnym aspektem w zdalnym nauczaniu był dostęp do sprzętu komputerowego i laboratoryjnego Uczelni przez Internet. Jako że nauczanie zdalne okazało się dla wszystkich ogromnym i niespodziewanym wyzwaniem, w artykule przedstawiono przykładowe stanowisko do zajęć o profilu mocno technicznym, aby uzmysłowić czytelnikowi, jak ważne jest precyzyjne przygotowanie go na każdym etapie z uwzględnieniem sprzętu multimedialnego wysokiej jakości. Doświadczenia zdobyte podczas pandemii COVID-19 w zakresie zdalnego kształcenia są wykorzystane do kształcenia w trybie hybrydowym. (abstrakt oryginalny)
The paper refers to the topic of learning on distance and presents the preparation of a laboratory station for students in the form of learning. An important aspect in the e-learning was access of students to the University's computer and laboratory equipment via the Internet. As e-learning proved to be a huge and unexpected challenge for everyone, an example of a highly technical teaching station is presented in the article to make the reader aware of the importance of precise preparation at each stage with the inclusion of high-quality multimedia equipment. The experience gained during the COVID-19 pandemic in e- learning is applied to hybrid learning. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Śląska
Bibliografia
- Długosz, P. (2020) Raport z II etapu badań studentów UP. Opinia na temat zdalnego nauczania i samopoczucia psychicznego, Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków.
- Godawa, G. ; Kutek-Sładek, K. (2020). Zdalne nauczanie w sytuacji pandemii covid-19 w opinii rodziców uczniów szkół podstawowych Roczniki Pedagogiczne Tom 12(48), numer 4 - 2020 DOI: https://doi.org/10.18290/rped20124-9
- Heba, A. (2009). Nauczanie na odległość - wczoraj i dziś. Nauczyciel i Szkoła, 3-4(44-45), 145-152.
- Lisok, J. Kopeć, G., Kachel, A. (2022). Remote learning for engineering and management staff - opportunities and threats in the era of the Covid-19 pandemic, 39 IBIMA, 2022 r. (w druku)
- Marszycki M. (2021). Zdalna edukacja - między automatyzacją a koniecznością "uczłowieczania": https://itwiz.pl/zdalna-edukacja-miedzy-automatyzacja-a-koniecznoscia-uczlowieczania, , 2021 r., data dostępu 28.04.2022
- Michałowski, R., Myka, W. (2014). Jak wdrażać kształcenie na odległość w kształceniu ustawicznym w formach pozaszkolnych krok po kroku. Warszawa: KOWEZIU.
- Pyżalski, J. (2020). Zdalna edukacja - gdzie byliśmy i dokąd idziemy?, Zdalne nauczanie.org, Warszawa, online: https://ug.edu.pl/news/sites/ug.edu.pl.news/files/2020-06/Badanie%20 zdalnenauczanie_prezentacja_1.pdf [dostęp: 11.10.2020].
- Raport: Uwarunkowania objawów depresji i lęku uogólnionego u dorosłych Polaków w trakcie epidemii Covid-19 - raport z pierwszej fali badania podłużnego. http://psych.uw.edu.pl/2020/05/27/raport-z-i-fali-badania-podluznego-uwarunkowania-objawow-depresji-i-leku-uogolnionego-u-doroslych-polakow-w-trakcie-epidemii-covid-19/, data dostępu 12.05.2022.
- Sadeghi, M. (2019). A Shift from Classroom to Distance Learning: Advantages and Limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), s. 80-88.
- Topol, P. (2020). Metody i narzędzia kształcenia zdalnego w polskich uczelniach w czasie pandemii covid-19 - część 2, rekomendacje 2020, Studia Edukacyjne 59.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171653874