Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Analizowana monografia Włodzimierza Rudenki1 poświęcona jest problematyce metodologicznej, która dotyczy kryteriów wykorzystywania metod badań pedagogicznych w ramach tworzenia wiedzy naukowej. Poruszane zagadnienia odnoszą się do niezwykle złożonego zespołu reguł opisujących treść aktywności badawczej, w tym oceny jej wytworów oraz towarzyszących im praktyk. Powody, dla których warto pochylić się nad treścią przedmiotowej monografii, są ważne i aktualne w zakresie współczesnej "pedagogiki stosowanej". Chodzi o trudny proces implementacji metod statystycznych w ramach nauki o statystyce i matematyce - w erze cyfryzacji i cyborgizacji pedagogiki - do współczesnego modelu pedagogicznych metod badawczych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
163--166
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Bibliografia
- Rudenko W. (2021), Metody statystyki opisowej w badaniach pedagogicznych (Realizacja z wykorzystaniem technologii komputerowych), Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa.
- Rubacha K. (2008), Metodologia badań nad edukacją, WAiP, Warszawa.
- Stępień A.B. (1981), Metody w filozofii, TN KUL, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171662214