Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Cel rozdziału w oparciu o rozważania literaturowe, jak również badania ilościowe i jakościowe został osiągnięty. Marketing w ciągu ostatnich lat "przeszedł" olbrzymią zmianę. Przedsiębiorstwa odeszły od tzw. klasycznego marketingu, kierując się w stronę marketingu relacji. Ową zmianę można zauważyć również w komunikacji marketingowej, która stanowi nierozerwalną część marketingu. Trend ten został przyspieszony za sprawą aplikacji mobilnych, które stanowią doskonałe narzędzie do budowania relacji. W rozdziale przedstawiono cechy i możliwości aplikacji mobilnych, które doskonale wpisują się w założenia marketingu relacyjnego. Komunikacja prowadzona przez owe programy jest zindywidualizowana, a co za tym idzie - o wiele bardziej skuteczna niż komunikacja masowa, która jest identyczna i nie uwzględnia rozróżnienia wśród konsumentów. Co ważne, aplikacje mobilne pozwalają również optymalizować koszty skierowane na działania marketingowe. Po przeanalizowaniu studium przypadku aplikacji Żabki oraz Biedronki autor zauważa, że aplikacje te są do siebie zbliżone oraz wpisują się w postulaty, które pojawiły się w badaniach ilościowych. Zdaniem autora bardziej zaawansowana jest aplikacja mobilna Żabki. To w niej występuje większa indywidualizacja oraz jest więcej możliwości zaangażowania użytkownika. Stwierdzenie pokrywa się z wynikami badań ilościowych. Zdaniem autora aplikacja Żabki "wypadła" w badaniu lepiej m.in. dlatego, że Żabka pierwsza zaczęła wdrażać tego typu rozwiązania. Sam model biznesowy oraz profil klientów - są to najczęściej osoby młode z większych miast - pozwala szybciej wdrażać rozwiązania mobilne niż w przypadku Biedronki.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
85--95
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Szymoniuk B. (2017), Sferyczny model komunikacji marketingowej, "Marketing i Zarządzanie", s. 193-208.
- Tkaczyk J. (2005), Nowe narzędzia komunikacji - próba klasyfikacji [w:] Innowacje w marketingu: Młodzi o marketingu, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, s. 422-432.Ratalewska, 2017.
- Szewczyk A. (2018), Wykorzystanie aplikacji mobilnych mediów społecznościowych, Czasopismo Studia i Prace WNEiZ US.
- Sobolewska S. (2017), Aplikacje mobilne w procesie przepływu informacji między przedsiębiorstwem a klientem, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych/Szkoła Główna Handlowa Kolny, 2014.
- Matejun M. (2011), Metoda studium przypadku w pracach badawczych młodych naukowców z zakresu nauk o zarządzaniu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu.
- Krok E. (2015), Budowa kwestionariusza ankietowego a wyniki badań, "Zeszyty Naukowe. Studia Informatica", nr 37, Uniwersytet Szczeciński.
- Grzegorczyk W. (2015), Studium przypadku jako metoda badawcza i dydaktyczna w naukach o zarządzaniu [w:] W. Grzegorczyk (red.), Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171666959