PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2023 | z. 177 Nowoczesność przemysłu i usług = Modernity of industry and services | 711--721
Tytuł artykułu

City Branding Strategy on the Example of Bielsko-Biała. Selected Aspects Management of the Public Sector Determining the Directions of Development (Young Generations)

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Purpose: The aim of the article is to present the direction of development of the brand of Bielsko-Biala in selected areas in the coming years, with particular emphasis on research conducted among high school students.

Design/methodology/approach: Own analysis of the strategy report of the city of Bielsko-Biala, analysis of literature on building the city's image and strategy, and local survey research in the city of Bielsko-Biala using a questionnaire available online.

Findings: Thanks to the conducted research, it is possible to identify the needs and expectations of students from Bielsko-Biala related to the development strategy of the city's cultural offer, as well as public transport.

Research limitations/implications: The research has been limited to data obtained from a single source and limited resources (selected group of respondents), hence future research can be extended to different levels and theoretical areas. It is important to conduct further research in this area to increase their universality.(original abstract)
Twórcy
  • University of Economics in Katowice
Bibliografia
  • 1. Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions. Hamphshire: Palgrave Macmillan.
  • 2. Beauregard, R. (2003). Voices of Decline: The Postwar Fate of US Cities. Oxford: Blackwell.
  • 3. Burnes, B. (2004). Managing Change. Pearson Education.
  • 4. Gottdiener, M., Budd, L. (2005). Key concept of urban studies. London/Thousands Oak/ New Delhi: SAGE Publications Ltd.
  • 5. Jałowiecki, B. (2005). Polskie miasta w procesie metropolizacji. Studia Regionalne i Lokalne, nr 1(19).
  • 6. Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2011). Mapy strategii w biznesie. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • 7. Kotowska, I.E. (ed.) (1999). Przemiany demograficzne w Polsce w latach 90. w świetle koncepcji drugiego przejścia demograficznego. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • 8. Kotowska, I.E. (1998). Teoria drugiego przejścia demograficznego a przemiany demograficzne w Polsce w latach 1990. Studia Demograficzne, 4(134), pp. 3-36.
  • 9. Lang, R. (2000). Did Neighborhood Life-Cycle Theory Cause Urban Decline? Housing Policy Debate, 11(1), 1-6.
  • 10. Program for young people (2020). Bielsko-Biała.
  • 11. Przemysły kultury i kreatywne w 2021 r. (2023). GUS - Informacje sygnalne.
  • 12. Raport-Zalpha. Infuture.institute, 06.2023.
  • 13. Ratajczak, M. (2015). Wprowadzenie do teorii kapitalizmu kognitywnego: kapitalizm kognitywny jako reżim akumulacji. Praktyka Teoretyczna, nr 1.
  • 14. Robert, M. (2006). Nowe myślenie strategiczne. Warszawa: MT Biznes.
  • 15. Wallis, A. (1990). Socjologia przestrzeni. Warszawa: Niezależna Oficyna Wydawnicza.
  • 16. Weber, G. (2012). Aktuelle Herausforderungen ländlicher Räume und ihre Raumbilder prägende Wirkung. In: W. Dornik, R. Grasmug (eds.), Möglichkeiten/Abhängigkeiten. Strukturwandel in der Südoststeiermark. Schriften aus dem "Museum im Tabor" Feldbach 10, Leykam, FeldbachGraz.
  • 17. Weber, G. (2011a). Gesundschrumpfen statt Gesundbeten. Schriftenreihe "Club Niederösterreich. Interessensgemeinschaft ländlicher Raum, 6.
  • 18. Weber, G. (2011b). Schrumpfung - der bline Fleck einer wachstumsfixierten Raumplanung. Schrumpfung als Herausforderung für ländliche Räume, München, MAR 14-15, 2011. Lehrstuhl für Bodenordnung und Landentwicklung, TU München, Schrumpfung als Herausforderung für ländliche Räume, Lösungswege, Strategien und Instrumente.
  • 19. Weber, G. (2007). Schrumpfung - die Herausforderung für eine wachstumsfixierte Raumplanung. Goldkronacher Gespräche zur Regional- und Kommunalentwicklung, Sonderheft der Schriftenreihe Materialien zur Regionalentwicklung und Raumordnung, Technische Universität Kaiserslautern, Lehrstuhl Regionalentwicklung und Raumordnung, 25, pp. 43-48, 22-23.11.2007.
  • 20. Weber, G. (2006). Schrumpfung als Aufgabe der Raumplanung - eine Annäherung aus österreichischer Sicht.
  • 21. Wróblewska-Jachna, J. (2021). Bielsko-Biała 2020: czyje jest miasto? Wpływ gospodarki kognitywno-kulturalnej na region miejski. In: M. Bernacki, A. Matuszek, Czytanie miasta 2 Bielsko-bialska "tkanina", teksty o tematyce interdyscyplinarnej. Bielsko-Biała.
  • 22. Wróblewska-Jachna, J. (2012). Między konkurencją a kooperacją: zarządzanie rozwojem w regionach metropolitalnych. Bielsko-Biała.
  • 23. Żmijowska, P. (2021). Okiem współorganizatora - nowoczesne inicjatywy kulturalne na przykładzie TEDxBielskoBiała oraz Inicjatywa 2.15. In: M. Biernacki, A. Matuszek, Czytanie miasta 2 Bielsko-bialska "tkanina", teksty o tematyce interdyscyplinarnej. Bielsko-Biała.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171679051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.