Warianty tytułu
The SOCRATES Computer Language
Języki publikacji
Abstrakty
Prace, których cząstkowym efektem jest zdefiniowanie języka SOCRATES zmierzają do opracowania kompleksowego systemu nauczania wspieranego przez komputer. Cechą pożądaną takiego systemu z punktu widzenia jego potencjalnych użytkowników (autorów lekcji) jest maksymalne uproszczenie i skrócenie czasu kreacji jednostek dydaktycznych. Wydaje się, że edytor i generator programów w opisanym języku (następny etap prac) spełnią wymagania, a jednocześnie w istotny sposób mogą zniwelować socjologiczne bariery wykorzystywania komputerów w nauczaniu. SOCRATES nie jest celem samym w sobie, lecz bazą koncepcji kompleksowego systemu CAI, a jednocześnie narzędziem pozwalającym w prosty sposób realizować zasady nauczania programowanego przy pomocy nowoczesnych środków, jakimi są maszyny cyfrowe. Jednak jego efekty nadal zależą w głównej mierze od twórczej inwencji autorów lekcji (nauczycieli). (fragment tekstu)
The paper presents the syntax and description of the computer language called SOCRATES. It is a simple language enabling the creation of teaching programmes. The construction of the translator in the implementation to the computer CYBER-72 is discussed. Also an example of the programme in the source version is given, as well as an example of the course of realization. (original abstract)
Rocznik
Strony
37--49
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
- Bocheński A., Komputerowa realizacja nauczania programowanego, Studia i Materiały COMSE, t. 50 (w druku).
- Empacher A.B., Nowy aspekt dydaktyki komputerowej D-języki, "Maszyny Matematyczne" 1970, nr 7/8.
- Empacher A.B., Perspektywy rozwojowe dydaktyki komputerowej, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1975, nr 1.
- Iglewski M., Madey J., Matwin S., Pascal, WNT, Warszawa 1979.
- Izworski A., Tadeusiewicz R., Wilusz T., Komputerowe wspomaganie nauczania podstaw informatyki w Akademii Medycznej w Krakowie, w: Sympozjum Nowych Technik Kształcenia - materiały sekcji Metrologia dydaktyczna i algorytmizacja procesu kształcenia, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów - Łańcut - Rakszawa 1980.
- Kupisiewiez Cz., Metody programowania dydaktycznego, PWN, Warszawa 1974.
- Tadeusiewiez R., Wilusz T., Eksperymentalny system nauczania komputerowego logiki, w: Informatyka w dydaktyce, INFOGRYF'78, TNOiK, Szczecin - Kołobrzeg 1978, s. 260-266.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171681854