Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Poddawanie się presji środowiska w walce o zdobycie i utrzymanie prestiżu przebiega według pewnych kanonów zachowań, które nazwałam mechanizmami ulegania presji. Są to: naśladownictwo, uleganie wpływom liderów, rywalizacja i konkurencja, moda, spełnianie wymagań. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
- Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji w Wraszawie
Bibliografia
- Aronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 1999.
- Bombol M., Postawy etnocentryczne i kosmopolityczne w zachowaniu polskich konsumentów, Badania statutowe Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH, Warszawa 2000.
- Chinowska K., Misiąg F., Liderzy prorynkowej orientacji, IRWiK, Warszawa 1987.
- Ott W., Prestiż jako motyw zachowań konsumpcyjnych społeczeństwa RFN, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" 1992, nr 635.
- Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
- Veblen T., Teoria klasy próżniaczej, PWN, Warszawa 1971.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171687326