Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój działalności usługowej na rynku pocztowym (wraz z procesami liberalizacji, a zwłaszcza deregulacji rynku, globalizacji go-spodarki i integracji europejskiej) oraz aktywna polityka marketingowa operatorów kreują pocztę ja-ko istotny podmiot pośredniczący w systemie dystrybucji towarów, usług i informacji. Poczta zajmuje nowe miejsce w systemie społeczno-gospodarczym. Działalność podstawowa w zakresie przesyłu korespondencji (informacji), dóbr rzeczowych i wartości nominalnych jest wzbogacana, dzięki najbardziej rozwiniętej sieci usługo-wej, o nowe formy aktywności rynkowej, wychodzące naprzeciw potrzebom konsumentów (dystrybucja towarów, usługi finansowo- -ubezpieczeniowe, reklama, inter-net). Konieczna staje się zatem próba redefinicji terminu "poczta", uwzględniająca przemiany, które zaszły w sektorze pocztowym w ostatnich kilkunastu latach. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Bywalec Cz., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002, s. 148-150.
- Ciesielski M., Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 145.
- Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001, s. 78-80.
- Czuba M., Marketing usług. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Tara, Katowice 2001, s. 148-153.
- Direct Mail Market Study. World Overview. Report to the Universal Postal Union, Arthur D. Little Inc 1996.
- Grabarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001, s. 553-554.
- Jesionowski P., Poczta Polska na rynku marketingu bezpośredniego. VIII Sympozjum Poczty Polskiej, Szczecin 2001, s. 335-336.
- Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku usług turystycznych, PWN, warszawa 1999, s. 26.
- Mangione T.W., Ankietowanie pocztowe w badaniach marketingowych i socjologicznych, PWN, Warszawa 1999, s. 13.
- Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, red. A. Rapacz, AE Wrocław 2001, s. 155.
- Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999, s. 91.
- Sznajder A., marketing wirtualny, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 155-156.
- Szuman-Dobska M., Dobski P., Marketing bezpośredni, Infor, Warszawa 1999, s. 12.
- Trojanowski M., Przyszłość marketingu bezpośredniego w Polsce w opinii ekspertów, "Marketing i Rynek" 2002, nr 8.
- Turystyka zarys wykładu, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 116.
- Ubezpieczenia. Rynek i ryzyka, red. W. Ronka-Chmielowiec, PWE, Warszawa 2002, s. 97-98.
- Żurawik B., Żurawik W., Marketing usług finansowych, PWN. Warszawa 1999, s. 210.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171687520