Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Serwisy społecznościowe coraz częściej są wykorzystywane nie tylko w sferze prywatnej, ale również do celów marketingowych. Różnorodność i istota działań marketingowych podejmowanych w serwisach społecznościowych są niewątpliwie ciekawe i innowacyjne. Działania te stały się już standardem, którym posługują się firmy do osiągnięcia swoich celów biznesowych. Obecnie społeczeństwo, które doświadczyło pandemii, docenia jeszcze bardziej niż wcześniej internet i świat mediów społecznościowych. Serwisy społecznościowe skupiają coraz większe grono internautów, które za ich pośrednictwem może nawiązywać wspólne relacje i przenieść "kawałek" swojego życia do sieci. Przedsiębiorstwa także przekonały się do innowacyjnych rozwiązań w sferze komunikacji marketingowej, które często przynoszą im wymierne korzyści ekonomiczne. Celem rozdziału jest identyfikacja najbardziej popularnych współcześnie narzędzi stosowanych w mediach społecznościowych wykorzystywanych jako element promocji przedsiębiorstw oraz przedstawienie ich funkcjonalności. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
13--28
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Bartosik-Purgat M. (2016), Media społecznościowe na rynku międzynarodowym: perspektywa indywidualnych użytkowników, Difin, Warszawa.
- Brady R., Forest E., Mizerski R. (2002), Marketing w internecie, PWE, Warszawa.
- Flores S.E. (2017), Sfejsowani, Muza, Warszawa.
- Grębosz M., Siuda D., Szymański G. (2016), Social media marketing, Politechnika Łódzka, Łódź.
- Jaska E., Werenowska A., Gomoła B. (2019), Wykorzystywanie influencer marketingu w kreowaniu wizerunku marki, "Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", 21(70), s. 56-67.
- Kazanowski D. (2016), Social media - społeczny wymiar internetu [w:] J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.
- Keller K.L. (2009), Building Strong Brands in a Modern Marketing Communications Environment, "Journal of Marketing Communications", 15(2-3), s. 139-155.
- Kietzmann J.H., Hermkens K., McCarthy I.P., Silvestre B.S. (2011), Social Media? Get Serious! Understanding the Functional Building Blocks of Social Media, "Business Horizons", 54(3), s. 248-250.
- Kozielski R., Miotk A. (2016), Social media [w:] R. Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa.
- Liang T.-P., Turban E. (2011), Introduction to the Special Issue Social Commerce: A Research Framework for Social Commerce, "International Journal of Electronic Commerce", 16(2), s. 5-14.
- Luo X., Donthu N. (2006), Marketing's Credibility: A Longitudinal Study of Marketing Communication Productivity (MCP) and Shareholder Value, "Journal of Marketing", 70, s. 70-91.
- Lupa I. (2015), Jakość komunikacji w mediach społecznościowych [w:] E. Skrzypek (red.), Zarządzanie w organizacjach zorientowanych projakościowo, Wyd. UMCS, Lublin.
- Mazurek G. (2019), Transformacja cyfrowa: perspektywa marketingu, PWN, Warszawa.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.) (2016), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Moroz M. (2010), Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, "e-Mentor", (4(36), https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/36/id/777 (dostęp: 15.08.2023).
- Patrzałek W. (2011), Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Scholar, Warszawa.
- Pisarek W. (2008), Wstęp do nauki o komunikowaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- Polańska K. (2011), Biznesowy charakter mediów społecznościowych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", 656, s. 73-87.
- Rust R.T., Ambler T., Carpenter G.C., Kumar V., Srivastava R.K. (2004), Measuring Marketing Productivity: Current Knowledge and Future Directions, "Journal of Marketing", 68, s. 76-89.
- Stephen A.T., Toubia O. (2010), Driving Value from Social Commerce Networks, "Journal of Marketing Research", 47(2), s. 215-228.
- Stich V., Emonts-Holley R., Senderek R. (2015), Social Media Analytics in Customer Service: A Literature Overview - An Overview of Literature and Metrics Regarding Social Media Analysis in Customer Service [w:] B. Valérie, K. Karl-Heinz (Eds.), In International Conference on Web Information Systems and Technologies, Springer, Switzerland.
- Stopczyńska K. (2018), Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y, "Studia Oeconomica Posnaniensia", 6(5), s. 108-109.
- Wiktor J.W. (2012), Komunikacja marketingowa [w:] A. Czubała (red.), Podstawy marketingu, PWE, Warszawa.
- Wilusz R. (2017), Influencer marketing potężny ponad miarę [w:] H. Hall (red.), Marketing (r)evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, s. 251.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171688332