Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Gospodarka wiedzy, ukształtowana w społeczeństwie postindustrialnym, charakteryzującym się przewagą produkcji usług nad produkcją towarów, przekształca się obecnie w gospodarkę doświadczeń. Rosnący dobrobyt i zmieniające się zachowania konsumentów doprowadziły do wzrostu konkurencji zarówno w sek- torze produkcji, jak i w usługach, zmuszając przedsiębiorców do poszukiwania nowych sposobów na zwiększenie rentowności biznesu. Zmiany i szybki rozwój nowych technologii doprowadziły do powstania nowych możliwości w dostarczaniu różnorodnych doświadczeń. Celem rozdziału jest uzasadnienie zastosowania koncepcji projektowania doświadczeń (experience design) w cyfrowym marketingu sieci kinowych. Podstawę źródłową opracowania stanowi analiza stron internetowych i kont sieci kinowych w serwisach społecznościowych, korzystano również z literatury naukowej. Na potrzeby rozdziału przeprowadzono badania własne z wykorzystaniem programowych zasobów internetowych. Dzięki zastosowaniu metod analizy systemowo-strukturalnej, porównania oraz uogólnienia logicznego możliwe stało się uzasadnienie wykorzystania koncepcji projektowania doświadczeń w marketingu cyfrowym sieci kin.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
47--61
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Brown P. (2019), Aesthetic Intelligence: How to Boost It and Use It in Business and Beyond, HarperCollins, New York.
- Csíkszentmihályi M. (1996), Przepływ. Psychologia optymalnego myślenia, Studio Emka, Warszawa.
- Kahneman D. (2011), Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań.
- Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2017), Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa.
- Pine B.J. II, Gilmore J.H. (2019), Experience Economy. Competing for Customer Time, Attention, and Money, Harvard Business Review Press, Harvard.
- Rossman J. (2015), Recreation Programming: Designing and Staging Leisure Experiences, 7th ed., Sagamore Publishing, Urbana.
- Rossman R., Duren M. (2019), Impression Design. Tools And Templates for Creating Positive Emotions for the Client from Interaction with the Company and Product, Columbia University Press, New York.
- Rowles D. (2022), Digital Branding. A Complete Step-by-Step Guide to Strategy, Tactics, Tools and Measurement, Kogan Page, London, New York, New Delhi.
- Yankovets T. (2019), Technologie cyfrowe zwiększające wartość marki, "Zwiastun KNTEU", nr 4(126).
- Yankovets T.M., Vyshnevska M.О. (2020), Digital Marketing: Background, Essence, Management [w:] Economic Development: Global Trends and National Peculiarities, Baltija Publishing, Kielce, s. 579-593.
- Źródła internetowe: [www 1] https://tiny.pl/cxwpj (dostęp: 12.03.2023).
- [www 2] https://multikino.pl/nasze-kina (dostęp: 12.03.2023).
- [www 3] https://pl.wikipedia.org/wiki/Novekino (dostęp: 12.03.2023).
- [www 4] https://www.helios.pl/HeliosSA/ (dostęp: 13.03.2023).
- [www 5] https://www.planetcinema.pl/zabrze/o-planet-cinema (dostęp: 12.03.2023).
- [www 6] https://tiny.pl/cxwpw (dostęp: 12.03.2023).
- [www 7] https://www.facebook.com/HeliosPolska (dostęp: 13.03.2023).
- [www 8] https://tiny.pl/cxwp5 (dostęp: 13.03.2023).
- [www 9] https://multikino.pl/kariera/o-nas (dostęp: 13.03.2023).
- [www 10] https://www.youtube.com/@CinemaCityPoland (dostęp: 13.03.2023).
- [www 11] https://www.youtube.com/@HeliosPolska (dostęp: 13.03.2023).
- [www 12] https://www.youtube.com/@MultikinoTV (dostęp: 13.03.2023).
- [www 13] https://www.facebook.com/CinemaCityPoland (dostęp: 13.03.2023).
- [www 14] https://www.instagram.com/cinemacitypl/ (dostęp: 13.03.2023).
- [www 15] https://www.instagram.com/kino_helios_official/ (dostęp: 13.03.2023).
- [www 16] https://www.facebook.com/MultikinoPolska (dostęp: 13.03.2023).
- [www 17] https://www.instagram.com/multikino_polska/ (dostęp: 13.03.2023).
- [www 18] https://popsters.ru (dostęp: 13.03.2023).
- [www 19] https://tiny.pl/cxwpd (dostęp: 13.03.2023).
- [www 20] https://sup.org.ua/uk/news/641 (dostęp: 14.03.2023).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171688334