Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Badania marketingowe definiowane są najczęściej jako systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. Badaniem marketingowym jest każde "planowe i zorganizowane działanie zmierzające do poznania nowych faktów i zdobycia nowej wiedzy, ułatwiającej podejmowanie lepszych decyzji marketingowych". Podstawowe i ogromne znaczenie tych badań wynika z niemożliwości działania na rynku i podejmowania trafnych decyzji bez znajomości specyfiki tego rynku, a także efektów swoich dotychczasowych działań. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
- Breen G.E., Blankenship A.B., Badania marketingowe w twojej firmie, PWE, Warszawa 1995.
- Czarnecki A., Badania ankietowe w Internecie, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 5.
- Czarnecki A., Wywiad telefoniczny, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 6.
- Dodge H.R., Fullerton S.D., Rink D., Marketing Research, Columbus, Ohio 1982.
- Drzazga M., Miejsce i rodzaje informacji o konsumencie w systemie informacji marketingowej przedsiębiorstwa, Zeszyty naukowe AE, Katowice 1996, nr 141.
- Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994.
- Hague P.N., Jackson P., Do Your Own Markets Research, Kogan Page, London 1990.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
- Mącik R., Badania marketingowe on-line o charakterze pierwotnych źródeł informacji. W: Innowacje w marketingu. Młodzi w marketingu, Uniwersytet Gdański, Instytut Handlu Zagranicznego, Sopot 2001.
- Nikodemska-Wołowik A.M., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
- Rutkowski I.P., System informacji marketingowej - wartość i koszt informacji, Zeszyty Naukowe AE, Poznań 1997, nr 242.
- Tkaczyk J., Badania marketingowe nie muszą być drogie, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171688608