PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | nr 57 | 15--25
Tytuł artykułu

Value for Customer of Streaming Platforms

Warianty tytułu
Wartość dla klienta platform streamingowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to identify attributes of streaming services that are of value for customers. Part one presents literature research on the concept of value for customer and provides the characteristics of streaming platforms. Part two - on the basis of the research results - identifies the features of streaming services that are of value for customers, and presents an attribute model of value for customers of streaming services that consists of three attribute groups: product, user autonomy, mobility and convenience. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--25
Opis fizyczny
Twórcy
  • The School of Banking and Management in Krakow
  • The School of Banking and Management in Krakow
Bibliografia
  • [1] Deloitte Insights, Digital media trends survey, 14th edition, 2020.
  • [2] Deloitte Insights, Digital media trends survey, 14the edition. COVID-19 accelerates subscription and cancellations as consumer search for value, 2020.
  • [3] Dobiegała-Korona B., Krzepicka A.K., Wartość dla klienta a społecznie odpowiedzialny marketing, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia" 2012, No. 55.
  • [4] Drucker P., Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1994.
  • [5] Goldratt E.M., Stojąc na ramionach gigantów. Cztery zasady zarządzania produkcją i ich praktyczne zastosowanie na przykładzie Hitachi Tool Engineering [in:] Goldratt E.M., Cox J., Cel I. (ed.), Doskonałość w produkcji, Mintbooks, Warszawa 2014.
  • [6] Kaplan R., Notron D., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2001.
  • [7] Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2005.
  • [8] Kozarkiewicz A., Zarządzanie portfelem projektów, Wydawnictwo Profesjonalne PWN, Warszawa 2012.
  • [9] Łada M., Ziarkowski P., Portfelowy model wartości dla klienta, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", 2018, No. 369.
  • [10] Łada M., Ziarkowski P., Analiza przydatności modeli wartości dla klienta w zarządzaniu usługami finansowo-księgowymi, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 2017, No. 341.
  • [11] Poh Ai Ling A., Nasir Saludin M., Mukaidono M., Deriving consensus rankings via multicriteria decision making methodology, "Business Strategy Series" 2012, Vol. 13, Issue 1.
  • [12] Porter M.E., Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York, 1985.
  • [13] Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Second edition, Katowice 2005.
  • [14] Woodruff R., Customer Value: The Next Source of Competitive Advantage, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1997, Vol. 25, No. 2.
  • [15] www.dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/streaming-service
  • [16] Ziarkowski P., Od warsztatu do fabryki - usługi finansowo-księgowe, CeDeWu, Warszawa 2019.
  • [17] Zeithaml V., Consumer Perceptions of Price Quality and Value: A MeansEnd Model and Synthesis of Evidence, "Journal of Marketing" 1988, Vol. 52, No. 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171689640

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.