Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Problemem rozpatrywanym w niniejszym artykule jest kwestia spójności oraz miejsca jakości w strategii marketingowej i zarządzaniu organizacją. Zastanowienia wymaga także element wzajemnych powiązań pomiędzy jakością, strategią marketingową oraz systemem zarządzania jakością. Czy strategia jakości powinna stanowić trzon strategii marketingowej, czy też jakość powinna być jednym, ale nie jedynym, elementem strategii marketingowej? W odniesieniu do rynku dóbr i usług konsumpcyjnych problem ten może wydawać się dyskusją akademicką. Jednakże w odniesieniu do rynku dóbr i usług przemysłowych, gdzie jakość jest istotnym czynnikiem wyboru dostawcy, kwestia ta jest zasadnicza dla działań podmiotów funkcjonujących na tym rynku. Dlatego też rozważania zawarte w niniejszym artykule odnoszą się do rynku business-to-business (B2B). (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
autor
- Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
- Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Ratajczyk P., Specificity of Marketing Research on the Industrial Market (w druku).
- Romanowska M., Przewaga jakości w konkurencji globalnej. W: Doroszewicz S. (red.), Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości, SGH, Warszawa 2001.
- Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998.
- Zapłata S., Działania promocyjne firmy handlowo-usługowej na rynku dóbr i usług przemysłowych na przykładzie przedsiębiorstwa Envirotech w Poznaniu, praca magisterska, AE Poznań 2000.
- Zoltan E., Integracja systemów zarządzania - rozwiązania i zalety, wykład w ramach konferencji "Zintegrowane Systemy Zapewnienia Jakości oraz Komputerowe Wspomaganie Zarządzania Jakością w Przemyśle Spożywczym", Akademia Rolnicza w Poznaniu, 18-19 kwietnia 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171690052