Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
MSP i banki to dwie kategorie specyficznych podmiotów. MSP jako szczególnego rodzaju przedsiębiorstwa, charakteryzujące się odmiennością w stosunku do przedsiębiorstw dużych, a banki to szczególnego rodzaju przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwa bankowe. Przeprowadzone badania ankietowe central banków komercyjnych w Polsce prowadzących obsługę MSP (na ankietę, przeprowadzoną w terminie październik 2002-styczeń 2003, odpowiedziało 48,3% populacji generalnej, tj. 14 banków) pozwoliły zdiagnozować strategie marketingowe banków wobec MSP. Proces formułowania strategii marketingowej jest wieloetapowy. Wiąże się z określeniem strategii ogólnej banku, przeprowadzeniem analizy SWOT, segmentacją, zbadaniem potrzeb i preferencji rynków docelowych, wyborem rodzaju strategii, określeniem celów marketingowych i kształtowaniem kompozycji instrumentów marketingowych (marketing-mix w ujęciu 5P), wdrożeniem i kontrolą strategii. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna w Katowicach
Bibliografia
- Ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994, DZ.U. 2002, Nr 76, poz. 694.
- Ustawa- Prawo działalności gospodarczej z dnia 19 listopada 1999, Dz.U. 1999, Nr 101, poz. 1178 ze zmianami, art. 54 i 55.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171690178