Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Spostrzeżenia dotyczące naszych przedsiębiorstw wskazują, że sformułowanie misji sprowadza się w zasadzie do przeniesienia dotychczasowej koncepcji biznesu w przyszłości i zamiaru "okupowania" dotychczasowego segmentu rynku. Dzieje się tak, mimo spadku sprzedaży, spadku atrakcyjności branżowej prowadzonego biznesu i wzrostu konkurencji. Po części jest to zapewne rezultatem - znanej nie tylko u nas - prawidłowości, że łatwiej się podejmuje działania w nowych dziedzinach niż rezygnuje ze starych. Jednak głównym podłożem tego zjawiska jest zadaniowo-produkcyjne skostnienie struktur przedsiębiorstwa i od lat utrwalony sposób myślenia kadr kierowniczych. W ich wyniku, podejmowane plany przedsięwzięć strategicznych w zasadzie niczym się nie różnią od planów przedsięwzięć inwestycyjnych, najczęściej odtworzeniowych lub modernizacyjnych. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171693044