Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zostaną przedstawione na podstawie literatury światowej najważniejsze dylematy etyczne związane z procesem negocjacji handlowych. Odpowiedzi na pojawiające się podczas negocjacji pytania natury etycznej w wielu wypadkach może udzielić jedynie negocjator i jest ona zależna od jego poglądów, doświadczenia, wiedzy, a przede wszystkim od dokonanej przez niego oceny konkretnej sytuacji negocjacyjnej. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Handlowa w Bergen, Norwegia
Bibliografia
- 1) Blodgett T. Showdown on business bluffing. "Harvard Business Review", May-June, 1968, ss.162-170.
- 2) Carr A.Z. Is business bluffing ethical? "Harvard Business Review", January-February, 1968, ss.143-150.
- 3) Lewicki R. J. (1983) Lying and deception: A behavioral model with application to negotiations. In M.H. Bazerman, R.J. Lewicki, (Eds). Negotiating in organization (ss. 68- 90). Beverly Hills, CA: Sage.
- 4) Lewicki R.J., Litterer J. (1985) "Negotiation". Homewood, IL: Irwin.
- 5) Missner M. (1980) "Ethics of the business system". Sherman Oaks. CA: Alfred Publishing Company.
- 6) van Luijk H.I.L. Recent Developments in European Business Ethics, "Journal of Business Ethics", 1990, vol.9, No 7, July.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171693581