Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Product placement nie jest typową formą reklamy. Z tego względu nie podlega on ograniczeniom prawnym, które są związane z reklamą. Również typowe argumenty zwolenników i przeciwników reklamy nie dotyczą product placement. Jednakże w stosunku do zjawiska produkt placement wysuwane są inne specyficzne zastrzeżenia etyczne. Często są one znacznie ostrzejsze niż te wysuwane pod adresem reklamy. Dyskusji na temat etycznych aspektów zjawiska product placement i obawom z nim związanym towarzyszy wprowadzanie określonych przepisów prawnych. Zarzuty etyczne wysuwane w stosunku do product placement dotyczą kilku wymiarów tego zjawiska. Do najczęstszych należą: kryptoreklamowy charakter product placement; komercjalizacja filmu spowodowana obecnością "placementów"; promowanie produktów, których reklama jest prawnie zabroniona. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
- Nowińska E., Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilno-prawne, Universitas, Kraków 1997.
- Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, praca zbiorowa pod red. J. Szwaji, C.H. Beck, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171694107