PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 689 | 95--100
Tytuł artykułu

Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer's Sensitiveness to Promotion of Selling
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest analiza wrażliwości konsumenta na różne techniki promocji sprzedaży. Autorka wyodrębniła zmienne wyjaśniające wrażliwość na promocję sprzedaży i przedstawiła je w powiązaniu z indywidualnymi cechami konsumentów.
EN
Sensitiveness to promotion is a consumer's category. The paper presents different approaches to examination of variables explaining the sensitiveness to promotion i.e. microeconomic and psychological approaches. The influence of individual characteristic of a consumer on this sensitiveness has been analysed. The following variables have been considered: size of family, possessing children, professional activity of a woman, level of education, income, possessing a car, possessing a house, place of birth. Among psychological variables into consideration have been taken: the state of a decision, cognitive needs, perception of promotion. Two variables, which show statistically essential relations with sensitiveness to promotion, have been pointed out. They are: fidelity to a trademark (negative connection) and sensitiveness to a price (positive connection). In order to explain individual differences in the level of sensitiveness to promotion such elements have also been considered as costs borne by a consumer, and the risk of a possible change of a trademark. The model of sensitiveness to promotion is represented by a synthesis of consideration. The model defines its relations with the set of individual variables, category of products, and with the situation of purchase. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--100
Opis fizyczny
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.