PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 416 | 39--49
Tytuł artykułu

Wartość rozumienia dla właściwego studiowania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Importance of Adequate Comprehension for Successful Studying
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na jedną z istotnych przyczyn niezadawalającego poziomu efektywności studiowania, jaką wydają się być niedostatki rozumienia materiałów dydaktycznych przez studentów. Dotyczy to zarówno treści drukowanych, jak i przekazywanych ustnie.
EN
The unsatisfactory level of teaching efficiency is causing an ever Increasing concern. It constitutes a very important problem that calls for the analysis of the causes of this state of affairs and possible remedies. It seems that the main problem consists in the difficulties of comprehending the contents of the course that the students are required to master. The laborious but indispensable research ought to include the printed matter - textbooks, lectures condensed in print etc., as well as spoken matter as regards those subjects whose efficiency of studying is unsatisfactory. The investigations that so far have been conducted by the Polish psychologists may be of use to some extent only due to their limited scope and the methods applied. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Anderson G.L., Ciche czytanie w świetle badań psychologicznych i pedagogicznych, Nasza Księgarnia, Warszawa 1932.
  • Błachowicz J., Kształtowanie umiejętności czytania ze Zrozumieniem, Warszawa 1988.
  • Gierulanka D., O przyswajaniu sobie pojęć geometrycznych, PWN, Warszawa 1958.
  • Gierulanka D., Rozumienie niektórych wytworów kultury, w: Psychologia rozumienia, Materiały z Międzynarodowego Sympozjum, Kraków 1968.
  • Gierulanka D., Zagadnienie swoistości poznania matematycznego, PWN, Warszawa 1962.
  • Kreutz M., Rozumienie tekstów, PWN, Warszawa 1969.
  • Mayenowa M.R., Poetyka teoretyczna. Zagadnienia języka, Ossolineum, Wrocław 1974.
  • Newble D., Cannon R., A Handbook for Teachers in Universities and Colleges. A Guide to Improving Teaching Methods, London 1989.
  • Pentz M.J., Courses, w: The Open University of the United Kingdom. A. Short Course, Milton Keynes 1977.
  • Pieter J., Czytanie i lektura, WSP, Katowice 1960.
  • Piotrowska K., Wartość poznawcza rozumienia, AE, "Zeszyty Naukowe", Kraków 1980, nr 129.
  • Schommer M., Effects of Beliefs About the Nature of Knowledge on Comprehension, "Journal of Educational Psychology" 1990, Sept., vol. 82/3.
  • Skrzydlewski W., Technologia kształcenia - przetwarzanie informacji -komunikowanie, DAM, Poznań 1990.
  • Szewczuk W., Badania eksperymentalne nad rozumieniem zdań, UJ, "Zeszyty Naukowe", t. XIX, Kraków 1960.
  • Szwczuk W., Recepcja wykładu uniwersyteckiego, "Studia Psychologiczne" t.2, PAN, Wrocław 1955.
  • Wallis M., Przeżycie i wartość, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1968.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001906

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.