PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 486 | 43--53
Tytuł artykułu

Metodyka analizy portfelowej w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methodology of the Portfolio Analysis in the Strategic Business Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zasadniczym celem metod portfelowych stosowanych w zarządzaniu strategicznym jest stworzenie zrównoważonego zbioru aktywów przedsiębiorstwa, będących podstawą decyzji strategicznych. Autor przeprowadza analizę portfela firmy w stosunku do konkurencji.
EN
The changing market position of enterprises necessitates a search for ways and methods of opening new markets, and new directions of business development. There are lots of techniques and methods of strategic management which are helpful in solving these problems, and the portfolio methods undoubtedly belong to them. The paper presents the criteria of the most popular portfolio methods, however, its main part is concerned with the suggested methodology of the portfolio analysis in the strategic business management. The methodology begins with strategic segmentation and ends with a set of recommended strategies. Individual stages of the methodology are supplemented with a number of auxiliary techniques, such as SWOT, Space, brain storming, value analysis, which can be used for the realization of each of the stages.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Chwałek J. (1992), Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Dust K.H. (1979), Portfolio Management, de Gruyter, Berlin, New York.
  • Dworzecki Z. (1989), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji", nr 4, 5,6.
  • Gościński I. (1989), Cykl życia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Hinterhuber H. (1989), Strategische Unternehmungsfurung, Berlin, New York.
  • Klasik A. (1993), Planowanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Krupski R. (1993), Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum, Wrocław.
  • Kształtowanie myślenia strategicznego, "Zarządzanie" 1987, nr 7.
  • Machaczka J., Misiołek K., Walczyk E. (1991), Współczesne zagadnienia kształtowania strategii zarządzania przedsiębiorstwem, AE, Kraków.
  • Marie G. de S. (1993), Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Poltext, Warszawa.
  • Markovitz H. (1969), Portfolio Selection, New York, London.
  • Obłój K. (1987), Strategia przetwarzania organizacji, PWE, Warszawa.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch. (1992), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Thompson A (jr.), Strickland A.J. (1989) III, Strategy Formulation and Implementation. Task of the General Manager, Business Publ., Texas.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003224

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.