PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 398 | 15--25
Tytuł artykułu

Model ochrony konsumenta w Kanadzie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Model of Consumer Protection in Canada
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono krótką charakterystykę organizacji konsumenckich działających w Kanadzie. Szczegółowo omówiono działalność najstarszej, założonej w 1947 r., kanadyjskiej organizacji konsumenckiej - Consumer's Association of Canada (CAC).
EN
Nowodays, the protection of consumers' interests is a matter of great importance as appears from the experience of the countries far advanced in the realization of that need. In the vast majority of countries the consumer policy is characterized by extended institutional forms and is supported by the law that tends to favour consumers and the consumers' movement. In 1960 the International Organization of Consumers' Unions (IOCU) was established. It co-ordinates the activities regarding the consumers' movement on an international scale. The paper includes a list of countries and consumers' organizations that are the members of IOCU. In each case information is provided on the year of establishment, the extent of being financed by the state, testing of goods, and number of consumer magazines published. Then, the activities of consumers' organizations in Canada are discussed. Special attention is given to CAC, the oldest consumers' organization that has been existing for 45 years. The history of its establishment, organizational structure, scope of activities, and programme are presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--25
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Canadian consumers in actions since 1947, "Annual Rewiev and Profile" 1987-1989.
  • International Consumer Directory, IOCU, Longman 1989.
  • Karpiel Ł., Ocena form organizacyjnych oddziaływania na jakość produktów rynkowych ze strony organizacji społecznych, w tym konsumenckich, podprogram 03, temat 03.7.4 w programie RPBP III 41, AE, Kraków 1989.
  • Mercer C., Aqiet revolution, "Canadian Consumer", czerwiec 1989.
  • Niepokulczycka M., Kilka uwag na temat roli państwa w ochronie interesów i praw konsumenta, Towaroznawstwo - Problemy Jakości, PTT, Kraków 1991/92.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003755

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.