Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in the International Strategy of the Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono rolę marketingu w strategii międzynarodowej przedsiębiorstwa. Autor przedstawia dwa kierunki w podejściu do marketingu przedsiębiorstwa działającego w skali międzynarodowej. Pierwszy z nich traktuje marketing jako proces uwarunkowany przez czynniki lokalne. Zwolennicy drugiego kierunku opowiadają się za standaryzacją marketingu międzynarodowego.
There are two different approaches to marketing at the international level. On one hand the marketing of multinational firms is treated as locally definited. This approach is supported by showing many differencies existing between different countries. On the other hand marketing of a multinational firm can be treated as a system of knowledge and skills, which can be transferred from one country to another. This approach opens the possibility of standardization of the marketing activities at international level. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Strony
61--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Czupiał J.: Marketing w przedsiębiorstwie wielonarodowym. [w:] Zarządzanie i Marketing 2. Wrocław: Wyd. AE, s. 23-30.
- Czupiał J.: Międzynarodowe strategie produktu. [w:] Zarządzanie i Marketing 4. Wrocław: Wyd. AE 1996, s. 65-72.
- Kotler P.: Marketing. Warszawa: Gebethner i S-ka 1994, s. 378.
- Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: WUPWN 1992, s. 9.
- Takeuchi H., Porter M.E.: Three Roles of International Marketing in Global Strategy. Milano: SDA Bocconi 1992, s. 112-118.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004084