PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 509 | 31--45
Tytuł artykułu

Zastosowanie metod portfelowych w opracowywaniu strategii marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of Portfolio Methods in Working Out a Marketing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono genezę metod portfelowych i obszary ich zastosowań. Scharakteryzowano metodę BCG i porównano ją z innymi metodami portfelowymi (model 7S McKinsey'a i model ADL). Na przykładzie określania strategii marketingowej dla ZPC SA zaprezentowano wykorzystanie metody BCG.
EN
Problems pertaining to portfolio methods are to a greater extent of opinion forming and didactic rather than of methodological and practical nature. In most enterprises in Poland that have been analyzed the use of these methods is estimated to be negligible. Marketing strategies in those companies are worked out usually on the basis of the experience or intuition of the management. Thus, there arises a necessity of explaining the importance of the various portfolio methods which were elaborated to meet the needs of making strategic decisions in the process of managing a company. Portfolio methods constitute instruments of strategic planning and management and, moreover, are used for choosing strategic goals, long term allocation of resources, securing a long--term existence of an organization by optimalisation of risk level in the course of making strategic decisions. The aim of the article is a presentation of a historiy of portfolio methods and indicate the possibilities and effects that a company may have when selected portfolio methods are put to use in marketing management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--45
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • De Sainte Marie G. (1993) Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Poltext, Warszawa.
  • Drucker P. (1976) Skuteczne zarządzanie, PWN, Warszawa.
  • Dunst K.H. (1979) Portfolio Management. Konzeption für die strategische Unternehmensplanung, Walter de Gruyter, Berlin.
  • Dunst K.H. (1979) Portfolio Management, Walter de Gruyter, Berlin-New York.
  • Dworzecki Z. (1989) Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Rodzaje metod portfelowych, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  • Dworzecki Z. (1989) Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Rodzaje metod portfelowych, "Przegląd Organizacji", nr 5.
  • Dworzecki Z. (1992) Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Rodzaje metod portfelowych, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  • Elton E.J., Gruber M.J. (1984) Modern Portfolio Theory and Investment Analysis, 2ed, John Wiley & Sons, New York.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1996) Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
  • Gierszewska G., Romanowska M. (1994) Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE. Warszawa.
  • Klasik A. (1993) Planowanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Krupski R. (1993) Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie, Ossolineum, Wrocław.
  • Markowitz H. (1969) Portfolio Selection, New York, London.
  • Martyniak Z. (1990) Metoda BCG, "Przegląd Organizacji", nr 11.
  • Obłój K. (1994) Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Otto W.J. (1984) Analiza portfelowa, "Przegląd Organizacji", nr 10.
  • Penc J. (1994) Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Placet, Warszawa.
  • Porter M.E. (1992) Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Strategor (1996) Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE. Warszawa.
  • Sznajder A. (1995) Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.