PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | z. 29, nr 786 | 137--145
Tytuł artykułu

Benchmarking procesowy jako mechanizm poszukiwania najlepszych praktyk

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management Benchmarking as a Mechanizm to Search for Best Practices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poniższy artykuł opisuje jeden z trzech głównych typów benchmarkingu: benchmarking procesowy, tzw. "najlepszej praktyki". Benchmarking jest ciągłym procesem udoskonalania produktów, usług oraz praktyk biznesowych. Analiza praktyk biznesu, traktowanych jako procesy produkujące wyrób czy usługę dla klienta przy pomocy technik henchmarkingu procesowego ogniskuje uwagę i energię przedsiębiorstwa na istocie prowadzonej przez niego działalności. Doświadczenia firmy Xerox oraz innych organizacji wskazują, iż praktycznie każda funkcja - działalność firmy może podlegać benchmarkingowi "najlepszej praktyki". (abstrakt oryginalny)
EN
The article describe one of the three basic types of benchmarking: management benchmarking. Benchmarking is the continuous process of measuring ment benchmarking. Benchmarking is the continuous process of measuring products, services and practices. Business function are analysed as process which produce a product or customer service and benchmarking can be applied to strategy, operations or management support function. The experiens of Xerox and other companies suggest that pacticelly all business functions can be banchmarked. (original abstract)
Rocznik
Strony
137--145
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Karlof B., Ostblom S.: "Benchmarking - równaj do najlepszych" Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1995.
  • Camp R.C.: The Search for Industry Best Practices that Lead to Superior Performance ASQC Industry Press, Milwaukee, Wisconsin; Quality Resources, New York 1989.
  • Shetty Y.K.: "Aiming High: Competitive Benchmarking for Superior Performance" Long Range Planning 1993.
  • McNair C.J., Leibfried K.: "Benchmarking - A tool for Continuous Improvement" The Coopers&Lybrand, Harper Collins Publishers 1994.
  • Bater: "L'analyse strategique des processus: l'exemple de Rank Xerox", Logistique et Management; 1995.
  • Klafter Ż.: "Pollution prevention benchmarking: AT&T and Intel working together with the best". Total Quality Management; 1992.
  • Haserot: "Benchmarking: learning from the best". The CPA Journal; 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004334

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.