Warianty tytułu
Basic Problems of Income Optimisation System in Service Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono metodę zarządzania zyskiem zwaną "yield management", która w terminologii polskiej nazywana jest jako: zarządzanie przychodami, zyskiem, sterowanie cenowo-ilościowe lub system cena-ilość czy system optymalizacji przychodu. Przedstawiono warunki wprowadzenia tej metody w przedsiębiorstwach usługowych oraz omówiono wykorzystanie wybranych elementów tej metody w obiektach turystycznych powiatu jeleniogórskiego.
The paper presents a new, price-based method of attracting customers and successful competing on the service market - the yield management. In this method pricing is based at the same time on supply and on demand, thus securing increased efficiency of the company and elimination of the situations in which the company gets a lower room price from its customer because of temporary price attraction, i.e. discounts and price reductions than it could get from another customer who needs its services more urgently. The efficiency of yield management method is determined by a permanent and exact control of the number of reservations accepted, of the length of stays and of discounts offered. However, froman industrial practice it is known that sucha control is not always a complex one. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
48--54
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006498