Warianty tytułu
Learning as Factor Shaping Consumer's Behaviour
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podkreślono rolę uczenia się w kształtowaniu zachowań konsumentów w warunkach rynkowych. Autor rozważa teorie zachowawcze i poznawcze uczenia się oraz możliwości ich zastosowania - przełożenia na praktykę rynkową. Wiele miejsca poświęcono takim problemom jak: zapominanie, uogólnianie, ponowne proponowanie, narzucanie, rozróżnianie. Przykłady podane w artykule są wyjaśnieniem tego jak te zjawiska są wykorzystywane w marketingu.
In the article the author stresses the role of learning in the shaping of a consumer's behaviour in the market conditions. The author presents a definition of learning, a memory model as well as learning curves. The author discusses the behavioural and cognitive theories of learning and the possibilities of their application in the marketing practice. In the article a lot of space is also devoted to the following issues: reenforcement, forgetting, generalization and discrimination. Examples are also provided of how these phenomena are taken advantage of in marketing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--15
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Atkinson R.C., Shiffrin R.M., The Control of Short-term Memory, "Scientific American", t. 224, nr 2, 1971.
- Budohoska W., Włodarski Z., Psychologia uczenia się, PWN, Warszawa 1970.
- Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
- Kurcz I., Uczenie się i pamięć [w:] Psychologia, PWN, Warszawa 1976.
- Mika S., Jak modyfikować własne zachowania, PWN, Warszawa 1987.
- Nowak T,. Elementy psychologii, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1975.
- Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE w Krakowie, Kraków 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008905