PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 814 | 175--184
Tytuł artykułu

Zastosowanie e-learningu w nauczaniu programowania - ograniczenia i problemy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-learning Application to Computer Programming Teaching - Limitations and Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono te aspekty nauczania programowania komputerów na studiach wyższych, które stwarzają problemy przy wdrażaniu metod nauczania zdalnego. Narzędzia e-learningowe, pomimo niewątpliwych zalet i rosnącego uznania wykładowców, mają szereg ograniczeń wynikających bądź z możliwości technologicznych, bądź z samych założeń metodycznych takiej formy dydaktyki. W przypadku kształcenia młodych programistów ze względu na specyfikę przedmiotu ograniczenia te mogą stanowić przeszkodę w realizacji niektórych celów nauczania, co nie stanowi jednak powodu do rezygnacji z wykorzystania technik e-learningu, które są bardzo pomocnym narzędziem uzupełniającym klasyczne metody dydaktyki. (abstrakt oryginalny)
EN
The article submits such aspects of teaching the computer programming to students, which cause problems in implementation of distance learning methods. E-learning tools, despite obvious advantages and rising lecturers acceptance, have a number of limitations arising from technological possibilities or from methodological assumptions made for such a type of education. In case of training of young programmers, such constraints, due to the character of the subject, can be obstacles in reaching several teaching goals, however this is not the reason for quitting e-learning techniques that are actually very useful tools - supplementary to classical education methods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
175--184
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Czekan D. [2005], Systemy wideokonferencyjne jako efektywne narzędzia w edukacji na odległość, „e-Mentor", nr 1(8).
  • Dąbrowski W. [2002], Program i metodyka nauczania podstaw informatyki w modelu SPRINT, „Magazyn Edukacji Wirtualnej", nr 4.
  • Friedland G. i in. [2004], E-Chalk: A Lecture Recording System Using the Chalkboard Metaphor, „International Journal of Interactive Technology and Smart Education", vol. 1, nr 1.
  • Kubiak M.J. [2000], Wirtualna edukacja, Mikom, Warszawa.
  • Lubina E. [2004], Zmiany funkcji nauczyciela w nauczaniu na odległość, „e-Mentor", nr 4(6).
  • Osiński Z. [2004], E-learning na studiach dziennych - wnioski z eksperymentu, „e-Mentor", nr 4(6).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000050017

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.