Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Strategia joint venture pozwala przede wszystkim firmie kupującej poznać nabywane przedsiębiorstwo przed jego nabyciem poprzez wycenę, między innymi, jego wartości niematerialnych. Pozwala też na utrzymanie dostępu do bazy technicznej i współpracy z kierownictwem. Ważna jest możliwość oddzielenia nierentownej spółki od spółki dominującej. Przejmuje się w ten sposób również aktywa niematerialne, np. klientów, związki dystrybucyjne, zasoby ludzkie. Najważniejszym, możliwym do zrealizowania celem nabywcy jest rozwój przedsiębiorstwa dzięki własnym zasobom i umiejętnościom. Podano przykłady spółek joint venture i pionierów tej strategii w procesie restrukturyzacji.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111558