Warianty tytułu
Knowledge Manager
Języki publikacji
Abstrakty
Coraz więcej organizacji uświadamia sobie fakt, że pracownicy i ich wiedza są determinantami sukcesu firmy. Niezbędna jest osoba menedżera wiedzy (Chief Knowledge Officer - CKO). Przewiduje się, że menedżer wiedzy będzie narzędziem biznesu XXI wieku. Przedstawiono zakres działań CKO oraz wymagania jakie są im stawiane. Stworzono charakterystykę stanowiska oraz osoby menedżera wiedzy.
Knowledge creation and knowledge management belong to basic competitiveness' factors nowadays. Therefore, in many enterprises there are already positions of knowledge managers, training companies offer potential managers special courses which prepare them to a new function and give them appropriate certificates.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
68--76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Nathaniel W. Foote, Eric Matson, Nicholas Rudd, Managing the Knowledge Manager, The McKinsey Quarterly, 2001, No 3.
- The Knowledge Manager, http://www.eglinton.co.uk/Consultancy/consult_knowledge_manager.htm.
- J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R. Gilbert, Kierowanie, PWN, Warszawa 1998, s. 516.
- Jabłowska-Fuska, Jolanta Jakóbczyk, Wiedza na usługach strategii, "COX", kwiecień 2004, s. 58.Human Resources Coordinator, Women's World Banking, http://www.swwb.org/English/5000/job_desc_knowledge_manager.htm.
- Deloitte Consulting, http://www.asis.org/Jubline/knowledge_manager.html.
- http://www.eknowledgecenter.com/certificationcourses/index.htm
- Małgorzata Pałkońska, Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123570