Warianty tytułu
Ecological Awareness among Young Consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa muszą dbać o wspólne dla społeczeństwa wartości, np. o cele społeczne, w tym ekologiczne. Zaprezentowane w artykule wyniki badań młodych konsumentów, dotyczące ich stosunku do środowiska naturalnego, mogą stanowić dla przedsiębiorstw przesłankę tworzenia akceptowanych celów ekologicznych. Badania w formie ankiety audytoryjnej zostały przeprowadzone w roku akademickim 2001/2002 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1734 studentów ostatniego roku studiów dziennych, na kierunkach ekonomicznych 18 państwowych uczelni technicznych.
Modern enterprises should respect common social values including social targets such as ecological goals. The results of research carried out among young consumers concerning their attitude towards natural environment may constitute a good basis for the enterprises to determine socially accepted ecological goals.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
47--50
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- 1. Davies D., Sztuka zarządzania finansami, PWN, Warszawa 1997.
- 2. Gruszecki T., Teorie współczesnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002.
- 3. Jurek M., Kornacka D., Aktualność teorii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2000 nr 5.
- 4. Kamela-Sowińska A., Wartość firmy, PWE, Warszawa 1996.
- 5. Pratley P., Etyka w biznesie, Gebethner & Ska, Warszawa 1998.
- 6. Rybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, [w:] Etyka w biznesie, pod red. Borkowskiej B., Gałkowskiego J.W., Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2002.
- 7. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123942