PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 2 | 8--10
Tytuł artykułu

Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne u osób pracujących i bezrobotnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Osoby z wyższym poziomem inteligencji emocjonalnej są lepszymi pracownikami, pracują bardziej efektywnie i mają lepsze kontakty z ludźmi. Celem prezentowanych badań była próba odpowiedzi na pytanie, czy występują różnice między poziomem inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych w grupie eksperymentalnej i kontrolnej oraz czy zmienne te mają wpływ na podjęcie zatrudnienia. W badaniach zastosowano m.in. test INTE służący do pomiaru inteligencji emocjonalnej.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
8--10
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Cooper R., Sawaf A. (2000), EQ. Inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu, Studio Emka, Warszawa.
  • Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań.
  • Goleman D. (1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.
  • Ledoux J. (2000), Mózg emocjonalny, Media Rodzina, Poznań.
  • Matczak A., Jaworowaka A. (2001), Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej. Podręcznik, Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa.
  • Matczak A. (2001), Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Podręcznik, Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa.
  • Segal J. (1997), Jak pogłębić inteligencję emocjonalną?, Jacek Santorski & Co, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123985

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.