Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Communication Process Identification in Selected Forms of Social Behaviors
Języki publikacji
Abstrakty
Ujęciem prakseologiczno-systemowym posłużono się w celu wyodrębnienia czterech podstawowych form zachowań społecznych: autoprezentacji, prezentacji, interakcji w grupie i interakcji międzygrupowych oraz identyfikacji przenikających je procesów komunikowania. Przyjęta perspektywa badawcza pozwala kadrze zarządzającej organizacją na holistyczne postrzeganie procesów komunikacji w organizacji niejako prostego zbioru jej elementów, lecz jako procesu ograniczonego w czasie i przestrzeni, którego analiza prowadzi do podnoszenia koordynacji i skuteczności działań komunikacyjnych. (abstrakt oryginalny)
Communication Process Identification in Selected Forms of Social Behaviors In this article the praxeologic, and System point of view was used to isolate four fundamental forms of social behaviors: autopresentation, presentation, inside group interactions and between group's interactions. The Praxeologic-System Base was also useful in identification of communication processes, which are penetrating forms of social behaviors. This Base perspective helps in clear, holistic and process perception of social communication in organization. The Praxeologic-System analyze of social communication process can implicate improving coordination and efficiency of communication activities. (original abstract)
Rocznik
Strony
60--72
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Blair G.M., Groups that Work, www.see.ed.ac.uk/~gerard/Management/artO.html.
- Gasparski W. (1999), Słowo wstępne do wydania polskiego, [w:] P.F. Schlesinger, V. Sathe, L.A. Schle-singer, J. Kotter, Projektowanie organizacyjne, PWN, Warszawa.
- Hartley P. (2000), Komunikacja w grupie, Zysk i S-ka, Poznań.
- Kiełdanowicz M. (2001), Interakcjonizm w komunikologii - dramaturgiczna koncepcja życia społecz-nego Ervinga Goffmana, [w:] Nauka o komunikowaniu, Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
- Leary M.. (2000), Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk. Łasiński G. (1998), Strategia prezentacji w procesie efektywnego komunikowania się, [w:] Media a edukacja, red. W. Strykowski, eMPI", Poznań.
- Łasiński G. (2003), Sprawność zarządzania organizacją sportową. Studia i Monografie nr 70, AWF, Wrocław.
- Morawski J.M. (2000), Dominanty ujęć systemowych, [w:] Wybrane problemy metodologii badań na potrzeby sportu, red. J.M. Morawski, Estrela, Warszawa.
- Oyster C. (2002), Grupy, Zysk i S-ka, Poznań.
- Stephan W.G., Stephan C.W. (2002), Wywieranie wpływu przez grupy, Psychologia relacji, GWP, Gdańsk.
- Szmajke A. (1999), Autoprezentacja. Maski, pozy, miny, Wyd. Ursa Consulting, Olsztyn.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000062473818