PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 664 | 149--157
Tytuł artykułu

Kulturowe uwarunkowania reklamy (na przykładzie reklamy samochodów)

Warianty tytułu
Cultural Limitations of Advertisements (Vehicle Advertisements as Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemysł motoryzacyjny jest największym reklamodawcą na świecie, a samochód idealnym przedmiotem reklamy. Zadaniem artykułu jest przedstawienie kulturowych uwarunkowań reklamy samochodów - jednego z głównych składników cywilizacji XX wieku. .
EN
The subject of interest of the foregoing paper is cultural limitations of advertisements. They are not unconnected with the growth of mass consumption and culture. The vehicle is one of the main constituents of 20* century civilization and is an example of a product, which for almost 100 years has been advertised, both in the print media and on television. Both, advertisements and mass media, influence the creation and strengthening of cultural values. They create the image of given social roles and groups, of companies and products while exploiting stereotypical forms. These simple and easily accepted pictures influence not only the acceptance of stereotypical images of men and women in advertisements but also the issue of who is better at advertising given products - man or woman. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
149--157
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1]Aronson E., Człowiek - istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • [2] Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań 1999.
  • [3] Bell D., Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, PWN, Warszawa 1994.
  • [4] Frątczak-Rudnicka B., Kobiety w reklamie - kobiety o reklamie [w:] Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, pod red. R. Siemieńskiej, Wydawnictwo Naukowe „Scholar", Warszawa 1997.
  • [5] Klose L.J., Reklama a stereotypy, „Reklama" 1989, nr 3.
  • [6] Macrae C.N., Stangor Ch., Hewstone M., Stereotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
  • [7] Mądrzycki T., Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Warszawa 1970.
  • [8] Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.
  • [9] Schaff A., Stereotypy a działanie ludzkie, Książka i Wiedza, Warszawa 1981.
  • [10] TV Commercials as Achievement Scripts for Women, F.L. Geis, V. Brown, J. Jen- nings, N. Porter, „Sex Roles" 1984, nr 10.
  • [11] Wiluska-Duszyńska B., Rozważania o naturze stereotypów etnicznych, „Studia Socjologiczne" 1971, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000066701269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.