PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 1 | nr 1029 Problemy teorii i praktyki marketingu | 61--70
Tytuł artykułu

Outplacement i jego rola w działalności współczesnego przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Outplacement and its Role in Activities of Modern Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Outplacement czyli minimalizacja negatywnych konsekwencji zwolnienia pracowników. Przedstawiono genezę i istotę outplacementu. W ramach zwolnień kontrolowanych stosowanych jest w praktyce wiele różnorodnych metod. Scharakteryzowano zadania i etapy procesu outplacementu. Omówiono postawę Polskich pracodawców oraz wspólne inicjatywy o zasięgu regionalnym dla klasycznego outplacementu.
EN
In the article problems connected with outplacement es presented. The author describs the origin of outplacement activities and the subject scope. She classifies them too. She underlines the important role of outplacement in satisfied employees needs and in forming their life quality. In the next part of this paper practical applications of outplacement are presented on the base of Polish and foreign firms. The necessity to start cooperation among enterprises, local governments and other subjects is shown to minimalize negative consequences of employee dismissals. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baruk A., Outplacement a kształtowanie jakości życia mieszkańców regionu, [w:] Regionalne zróżnicowanie jakości życia, red. J. Karwowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2003.
  • Baruk A., Wybrane aspekty outsourcingu personalnego we współczesnym przedsiębiorstwie, „Problemy Jakości”, nr 11, 2003.
  • Ignaciuk A., Razem przeciw bezrobociu, „Praca”. Dodatek do Gazety Wyborczej nr 45, 2002.
  • Krajewska A., Prezent na pożegnanie, :Profit”, nr 8, 2001.
  • Mincer M., Jak zwalniać, żeby było miło, „Businessman Magazine”, nr 2, 2001.
  • Mincer M., Pomoc w nagłych wypadkach, „Businessman Magazine”, nr 2, 2003.
  • Outplacement – czyli co decydenci w polskich firmach myślą o metodzie? www.profes.com.pl.
  • Raport Rynek Usług Doradztwa Personalnego – II edycja, www.instuytut.org.pl.
  • Raport Specjalny Data Group, nr 9/25, 2001.
  • Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1997.
  • Serwis Członkowski Instytutu Zarządzania www.instytut.org.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000134796133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.