Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zwrócono uwagę, że M.E. Porter analizując warunki konkurowania sformułował paradygmat o trzech potencjalnie skutecznych strategiach konkurowania: kluczowa pozycja pod wzgledem kosztów całkowitych, zróżnicowanie lub koncentracja. Firmie, która nie przyjmie jednej z tych strategii grozi sytuacja "ugrzęźnięcia", czyli nieomal zapewniona niska rentowność. W artykule postawiono pytanie, jak mają sobie radzić firmy średniej wielkości? Dokonano analizy dylematu "ugrzęźnięcia" pod kątem teorii i praktyki.
Twórcy
autor
Bibliografia
- A. CHANDLER, Scale and Scope: The Dynamics of Industrial Competition, Harvard University Press, Cambridge 2005.
- A. CHANDLER, Visible Hand: The Managerial Revolution in American Business, Harvard University Press, Cambridge 1977.
- M.J. CHEN, D.C. HAMBRICK, Speed, Stealth, and Selective Attack: How Small Firms Differ from Large Firms in Competitive Behaviour, "Academy of Management Journal" 1995, vol. 38, no. 2, s. 453-482.
- C.L. CHRISTENSEN, The Past and Future of Competitive Advantage, "Sloan Management Review", Winter 2001.
- J. JEŻAK (red.), Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego, PAM Center, Łódź 2003.
- J. KAY, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
- R. KRUPSKI, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody, Wydawnictwu AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
- C. MARKIDES, Six Principles of Breakthrough Strateg, "Business Strategy Review" 1999, vol. 10, issue 2, s. 1-10.
- C. MARKIDES, P.A. GEROSKI, Fast Second, Josey Bass, San Francisco 2005.
- M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996, s. 56, 206, 243.
- Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
- C.K. PRAHALAD, G. HAMEL, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", vol. 68, May/June 1990, s. 79-91.
- H.A. SIMON, Hidden Champions: Lessons from 500 of the World's Best Unknown Companies, Harvard Business School Press, Boston 1996.
- A.J. SLYWOTZKY, D.J. MORRISON, B. ANDELMAN, Strefa zysku. Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000135741405